۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۵۲

پور محمدی:

لازمه حمایت از تولید کننده اصلاح نظام اداری است/ بانک مرکزی باید مستقل باشد

لازمه حمایت از تولید کننده اصلاح نظام اداری است/ بانک مرکزی باید مستقل باشد

نامزد احتمالی یازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز اگر تولید کننده ای بخواهد برای توسعه کارش جواز شهرداری و محیط زیست بگیرد کارش زمین گیر می شود که بهبهود این امر نیازمند اصلاح نظام اداری کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر ، مصطفی پور محمدی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی تبریز گفت: بهبود فضای کسب و کار بر دوش دولت است و می دانم که اصلاح این نظام اداری سخت اما ممکن است که تنها با داشتن جدیت و یک برنامه خوب مقدور می شود.

وی اظهار داشت: مهمترین مشکل تولید در کشور گرانی است که اگر این امر با تولید کیفی همراه باشد ضمن ایجاد فضای رقابتی امکان تامین هزینه های کشور ، تولید نقذینگی و افزایش کالاهای ارز آور در کشور را خواهد داشت.

عضو کابینه دولت نهم در ادامه با تاکید بر ضرورت رفع موانع تولید در کشور گفت: اگر یک تولید کننده بخواهد در کشور دست به کار تولید بزند باید هفت خان دریافت مجوز را طی کند و اگر بخواهیم خواست مقام معظم رهبری در مورد حماسه اقتصادی را جامه عمل بپوشانیم باید گام عملی برای رفع این موانع برداشته شود.

پور محمدی شرط موفقیت خود در دولت آینده را دریافت نمره خوب از سوی فعالان اقتصادی کشور عنوان کرد و ابراز داشت: معتقدم اگر کشور بخواهد تغییر کند باید فعالان اقتصادی در فعالیت خود تغییر را احساس کنند و هر دولتی که می خواهد سر کار بیاید باید به فعالان اقتصادی اعتماد کند.

این کاندیدای ریاست جمهوری احیای اقتصاد را شرط بر زمین نماندن سایر شعارهای دولت آینده عنوان کرد و گفت: حرکت امروز کشور در مسیز اقتصاد است.

وی در خصوص برنامه خود برای بانک مرکزی هم گفت: مسلما این بانک با دخالت های دولت نمی تواند عملکرد درستی داشته باشد بلکه باید مستقل باشد و نظام برنامه ریزی هم به کشور بازگردد.

پور محمدی در ادامه این دیدار بیان داشت: تلاش من در احیای سازمان برنامه بودجه احیای نظام برنامه ریزی است نه سازمان.

رئیس بازرسی کل کشور همچنین گفت: در شرایط فعلی که فروش نفت کشور ما با مشکل مواجه شده است راه خروج از مشکلات ناشی از آن حمایت از تولید داخلی است.

وی در خصوص هدفمندی یارانه ها نیز گفت: اعتقاد من این است که مبلغ افزایشی یارانه ها باید برای سه دهک محروم جامعه باشد و طبقه متوسط نیز باید یارانه خود را در بخش تاکین اجتماعی دریافت کند چرا که 70 درصد هزینه های بهداشتی این طبقه توسط خود آنها تامین می شود که اگر این مشکل رفع شود با افزایش طبقه متوسط جامعه رفاه نیز افزایش می یابد.

 

کد خبر 2045489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha