۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۸:۰۹

یک نویسنده مذهبی:

تا وقتی مکان دائمی نمایشگاه کتاب معلوم نشود، در بر همین پاشنه می‌چرخد

تا وقتی مکان دائمی نمایشگاه کتاب معلوم نشود، در بر همین پاشنه می‌چرخد

یک نویسنده دینی که تصدی غرفه انتشارات جمال در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب را بر عهده‌ دارد، معتقد است: در روزگار ما همه چیز کاربری خود را از دست داده و تا زمانی که مکان دائمی نمایشگاه کتاب مشخص نشود در بر همین پاشنه می‌چرخد.

حجت‌الاسلام غلامرضا حیدری ابهری، نویسنده کتاب‌هایی چون «خداشناسی قرآنی کودکان» و «خدا و قصه‌هایش» در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: 26 سال از برگزاری نمایشگاه کتاب می‌گذرد و هنوز مکان دائمی این نمایشگاه مشخص نشده است. وزارت ارشاد یک چیز می‌گوید و شهرداری هر سال وعده شهر آفتاب را می‌دهد، اما آنچه واقعیت دارد اینکه کاربری‌ها تغییر کرده و هیچ چیز سرجای خود نیست.

وی فضا و جغرافیای نمایشگاه کتاب را چندان عادلانه ندانست و افزود: کاربری این مکان برای نمایشگاه کتاب نیست. منتها مردم مدتی است باادبیات این فضا آشنا شده‌اند و می‌دانند شبستان کجاست و رواق کجا. از سوی دیگر هر ناشری که به ابتدا و انتهای سالن یا به ورودی مترو نزدیک‌تر است از فروش بیشتری برخوردار است و این تقسیم‌بندی عادلانه‌ای نیست. مخاطبان باید حق انتخاب داشته باشند.

حیدری ابهری، تبلیغات را عنصر مهمی در جلب توجه مخاطبان دانست و گفت: امسال صدا و سیما تبلیغات خود را خیلی دیر شروع کرد. 3-4 روز طول می‌کشد تا برنامه‌های تلویزیونی تاثیر خود را نشان دهند. ای کاش یک ماه قبل یا حتی قبل از برگزاری نمایشگاه تبلیغات رادیو تلویزیون شروع می‌شد.

وی گفت: کار ما در انتشارات «جمال» آموزش خداشناسی به بچه‌ها نیست. حتی خود پیامبر نیز آموزش نمی‌داد. خداوند او را در قرآن یادآور و متذکر معرفی می‌کند. کار ما هم تاکید بر فطریات است زیرا همه انسان‌ها فطرتا خداجو به دنیا می‌آیند.

این نویسنده کودک و نوجوان در پاسخ به اینکه برای نوشتن از خدایی که دیده نمی‌شود برای کودکان تا چه اندازه باید با ذهنیات و پرسش‌های آنها آشنا بود، بیان کرد: از 7 سال پیش تاکنون کار من در نمایشگاه قرآن جواب دادن به سئوالات بچه‌هاست. تا زمانی که انسان با ذهنیات بچه‌ها و سئوالاتی که فکر آنها را درگیر کرده آشنا نشود، نمی‌تواند برای آنها بنویسد. ما باید به زبان بچه‌ها با آنها سخن بگوییم و در عین حال خلاف به آنها نگوییم و اطلاعات درست و به اندازه در اختیارشان بگذاریم.

کد خبر 2045669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha