۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۲۳

تلفات حادثه بنگلادش به 435 نفر رسید

تلفات حادثه بنگلادش به 435 نفر رسید

پلیس بنگلادش از افزایش شمار کشته شدگان حادثه ریزش ساختمان در حومه شهر داکا بنگلادش به 435 نفر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، هم اکنون 429 جسد از این ساختمان تخریب شده بیرون کشیده شده است و عملیات جستجو برای یافتن جان‌ باختگان و مجروحان این حادثه از لابه‌لای بقایای این ساختمان همچنان ادامه دارد.

"شمس الحق توکو" وزیر کشور بنگلاش با اعلام این مطلب پیشتر گفته بود: پلیس دو نفر با نام های "بازلس صمد" مدیر اجرایی شرکت و "رانا پلازا" و "محمدالرحمان تاپاش" رئیس این شرکت را در رابطه با ریزش ساختمان و به دلیل اهمال در رعایت مسائل ایمنی بازداشت کرده است.

ساختمان هشت طبقه "رانا پلازا" در ۳۰ کیلومتری داکا، پایتخت بنگلادش، سه شنبه سوم اردیبهشت فروریخت. طبق گزارش ها نیروهای امدادی با دستگاه‌های حفاری و داوطلبان در کنار آنان اغلب با دست خالی آوار را به امید نجات‌ دادن بازماندگان حادثه جابه‌ جا می‌ کنند. ده ها هزار نفر از بستگان قربانیان در محل این حادثه تجمع کرده اند تا شاید خبری از بستگان خود که در زیر آور مانده اند بدست بیاورند.

گفته می شود  بر خلاف هشدارهای قبلی درباره نا امن بودن این ساختمان، بیش از ۳۱۰۰ نفر در آن کار می‌ کرده‌اند که بیشترشان دوزندگان زن بوده‌اند. این بزرگ‌ ترین ضایعه انسانی در بنگلادش از زمانی است که صنعت تولید پوشاک آن توسعه یافته است. پنج ماه پیش نیز در جریان یک آتش‌ سوزی 112 نفر کشته شدند و باعث شد خواستی عمومی برای بهبود سطح امنیت محیط کاری در بنگلادش شکل بگیرد.

کد خبر 2045710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha