۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۴۹

رهبری املشی:

600 میلیارد ریال اعتبار به صنعت چای کشور اختصاص یافت

600 میلیارد ریال اعتبار به صنعت چای کشور اختصاص یافت

رودسر – خبرگزاری مهر: نماینده مردم شهرستان رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 600 میلیارد ریال اعتبار برای کارهای اولیه چای و پرداخت مطالبات چایکاران در کارگروه کشاورزی و صنعت و معدن استان خبر داد.

محمد مهدی رهبری املشی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این کارگروه که در راستای سفر هیئت دولت به گیلان برگزار شد طی بحث و تبادل نظر درباره وضعیت چای در شمال کشور 600 میلیارد ریال اعتبار برای کارهای اولیه چای و پرداخت مطالبات چایکاران اختصاص یافت.

وی اظهارداشت: از این میزان اعتبار  315 میلیارد ریال از محل اعتبار بودجه جاری کشور و 285 میلیارد ریال باقی مانده نیز در اختیار استاندار گیلان که به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در امر چای است، قرار می گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه در استان های گیلان و مازندران 32 هزار هکتار باغ چای وجود دارد و بیش از 60 هزار خانوار از طریق چایکاری امرار معاش می کنند این مبلغ  بزودی در اختیار استاندار گیلان قرار گیرد تا در موعد مقرر  مطالبات چایکاران پرداخت و چایکاران بتوانند با آسایش خاطر بیشتر و دغدغه کمتر به چایکاری دامه دهند.

 وی همچنین درباره سد مخزنی پلرود هم  افزود: در این کارگروه درباره این سد بزرگ که به عنوان یکی از پروژه های مهم ملی است بحث و تبادل نظر شد.

رهبری املشی با بیان اینکه 250 میلیارد ریال از محل تمدید مجوز فروش اوراق مشارکت سال گذشته و  500 میلیارد نیز از محل فروش اوراق مشارکت سال جاری به این پروژه اختصاص خواهد یافت، اظهارداشت: پیش بینی می شود در مجموع با اختصاص این 750 میلیارد ریال پروژه سد مخزنی پلرود به پیشرفت قابل توجهی برسد.

وی ادامه داد: تاکنون از بودجه سال گذشته کشور 55 میلیارد ریال به این پروژه اختصاص یافته و در بودجه سال جاری نیز  100 میلیارد ریال برای سد مخزنی پلرود پیش بینی شده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه کلنگ پروژه سد مخزنی پلرود در سال 89 به زمین زده شد، افزود: طبق برنامه زمان بندی ساخت این پروژه باید 66 ماه یعنی تا سال 94 به اتمام برسد.

وی یادآورشد: با افتتاح این پروژه بخش اعظمی از مشکلات آب آشامیدنی و کشاورزی منطقه رفع خواهد شد از دولت خواست به تعهدات مالی خود عمل کند تا پروژه در زمان موعد مقرر به بهره برداری برسد.

کد خبر 2045877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha