۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۳۷

پخش ترانه‌های جدید؛ راهی برای جلب مشتری در بخش ناشران دانشگاهي

پخش ترانه‌های جدید؛ راهی برای جلب مشتری در بخش ناشران دانشگاهي

بازديد كم مخاطبان نمايشگاه كتاب غرفه‌داران بخش دانشگاهي را به سمت خلق راهكارهاي تازه براي جذب مخاطب كشانده است كه از جمله آنها مي‌توان به پخش موزيك و ترانه‌ در درون اين غرفه‌ها و تبديل غرفه‌هاي ميان چادرها به دو فضای مجزا اشاره كرد.

به گزارش خبرنگار مهر تغییر مكان چادرهای ناشران دانشگاهی در نمایشگاه بین‌المللی كتاب این روزها به بزرگترین انتقاد ناشران مستقر در سالن‌های ناشران دانشگاهی مبدل شده است و بسیاری از آنها به این تغییر معترض هستند.

استقرار این چادرها در ضلع جنوب شرقی مصلی با وجود اینكه فضای اختصاص یافته به این بخش را در حود 600 متر مربع افزایش داده و به 7500 متر مربع رسانده است، به دلیل آنچه ناشران ناآشنایی مخاطبان هرساله‌شان از محل جدید و در نتیجه بی‌رغبتی به حضور در آن عنوان می‌كنند منجر به افت شدید بازدید از این بخش شده است.

در بخش دانشگاهی امسال 480 غرفه تدارك دیده شده كه حدود 650 ناشر را در خود جای داده است و در میان آنها برخی ناشران كه تعداد آثار آنها كمتر از 25 عنوان بوده است با یكدیگر در درون یك غرفه تجمیع شده‌اند.

آنچه مدیران بخش دانشگاهی در مجموع در این زمینه عنوان كرده‌اند تخصیص یك متر مربع فضا برای هر 6 جلد كتاب است كه البته در مواردی با استثناء نیز روبرو است. به عبارت دیگر برای تیراژهای پایین‌تر از حد نصاب و یا كتاب‌های زیر یكصد صفحه، هر دو مجلد كتاب یك مجلد محاسبه و برای آن تخصیص فضا صورت گرفته است.

جدای از این در میان بازدیدكنندگان فعلی نیز كمتر بازدیدكننده‌ای حاضر به خرید كتاب است و همین موضوع غرفه‌داران بخش دانشگاهی را به سمت خلق راهكارهای تازه برای جذب مخاطب كشانده است كه از جمله آنها می‌توان به پخش موزیك و ترانه‌های‌ روز و البته مجاز از درون این غرفه‌ها اشاره كرد.

برخی دیگر نیز كه غرفه‌های آنها در میان چادرها قرار دارد در هر دو سوی آن اقدام به تعبیه ویترین كرده‌اند و با قرار دادن حائلی میان غرفه در واقع دو غرفه مجزا را برای جذب مخاطبانشان به وجود آورده‌اند.

با این حال و در سومین روز از نمایشگاه كتاب، حال و روز ناشران شناخته شده‌تر به ویژه ناشرانی كه فعالیت اصلی آنها فروش آثار كمك آموزشی برای آزمون‌های كارشناسی ارشد و دكتری و یا كتاب‌های ورزشی و آموزش زبان انگلیسی است از بقیه بهتر است و لااقل از حضور و بازدید مراجعه‌كنندگان بی‌نصیب نمانده‌اند.

یارانه تدارك دیده شده برای خرید از بخش دانشگاهی در سال جاری به ازای هر دانشجوی دارای بن‌كارت الكترونیكی خرید كتاب، 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است و این استطاعت در مقابل كتاب‌هایی كه عمدتا دو تا سه برابر افزایش قیمت نشان داده‌اند جمعیت بازدیدكننده از این سالن‌ها را به طور عمده دست خالی به بیرون روانه می‌كند.

از سوی دیگر پس از تعویض سِرور پایانه‌های خرید الكترونیك كتاب در این بخش كه روز گذشته منجر به مشكلات فراوانی شده بود خطوط مخابراتی تدارك دیده شده در بخش ناشران دانشگاهی حتی در دفتر ستاد برگزاری این بخش از نمایشگاه كماكان قطع است و چاره‌ای برای آن اندیشیده نشده است.

کد خبر 2045931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha