۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۴۵

رئيس سابق هيات مديره ملوان:

زمان مناسبی برای مقابل هم قرار گرفتن نیست/ ملوانی‌ها صبر داشته باشند

زمان مناسبی برای مقابل هم قرار گرفتن نیست/ ملوانی‌ها صبر داشته باشند

رئیس سابق هیات مدیره باشگاه ملوان بندرانزلی گفت: تیم های فوتبال شبیه یک خانواده هستند که هر چه قدر منسجم تر باشند حتما عملکرد موفق و بهتری خواهند داشت، بنابراین خانواده ای در مقابل آسیب‌ها بیشترین ضریب ایمنی را دارد که مسایلش را در درون حل و فصل کرده و اجازه ندهند موضوعات داخلی به بیرون کشیده شود.

احمد دنیامالی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اتفاقات اخیر باشگاه ملوان و نقش پررنگ پیشکسوتان این باشگاه اظهار داشت: ملوان یکی از تیم های ریشه دار فوتبال ایران است که از هویت و شخصیت بالایی سود می برد. نباید فراموش کنیم که در این تیم شخصیت هایی همچون، بهمن صالح نیا، غفور جهانی، نصرت ایراندوست، محمد احمدزاده، فرهاد پورغلامی و بسیاری چهره های ملی حضور داشته اند که در برهه های مختلف زمانی زحمات قابل توجهی برای پیشرفت تیم کشیده اند. در این جمع باید نام حسین هدایتی و صادق دردودگر را نیز اضافه کرد که سال گذشته و بعد از تغییرات مالکیت باشگاه تا به امروز از هیچ تلاشی برای موفقیت ملوان دریغ نکرده اند و با وجود مشکلات عدیده ای که داشته اند اما همچنان دست از تلاش برنداشتند.

وی ادامه داد: پایه توقعات از تیمی همچون ملوان با وجود پیشکسوتان و کادر مدیریتی خوبش این است که در مقابل مشکلات با صبر و خویشتن داری برخورد کنند و اجازه ندهند که کانون تیم مردمی ملوان با آسیب مواجه شود.

دنیامالی خاطرنشان کرد: هم اکنون زمان مناسبی برای انتقاد و مقابل هم قرار گرفتن نیست بلکه بزرگان تیم باید شرایطی را فراهم کنند که ملوان برای فصل آینده ساخته و پرداخته شود. از این روزها باید نهایت استفاده را برد تا با شناسایی نقاط ضعف و قوت و برنامه ریزی صحیح، برای فصل آینده تیمی منسجم و قدرتمند را روانه میدان کنند.

رئیس سابق هیات مدیره ملوان انزلی ضمن دعوت کردن کادرفنی و مدیریتی این تیم به آرامش ادامه داد: توصیه می کنم اگر انتقادی وجود دارد بهتر است که طرفین رودرو و در فضایی به دور از تنش که برای باشگاه زیان آور است، با یکدیگر گفت و گو و به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنند. توجه داشته باشیم که وقتی رودرو صحبت می کنیم حتما نتایج بهتری دارد که تنش زا نیستند و به رفع بحران کمک می کند.

وی تاکید کرد: ملوان تیمی مردمی است و فراموش نکنیم که تماشاگران پرتعداد این تیم ناظر بر رفتارهای مدیران، کادرفنی و بازیکنان این تیم هستند بنابراین در چارچوبی حرفه ای و توجه به جایگاه مردمي این تیم عمل کرد.

دنیامالی گفت: آن طور که من می دانم هدایتی به عنوان مالک باشگاه، تا اینجای کار حمایت های خوبی از مجموعه داشته و قول مساعد داده که هفته آینده به انزلی سفر کرده و با مدیران و کادرفنی باشگاه جلساتی داشته باشد. پیشنهاد می کنم طرفین از این فرصت به خوبی استفاده کرده و با گفت وگویی رودرو و به دور از تنش، بحران را مدیریت کنند تا باشگاه پرطرف دار ملوان دچار آسیب نشود.

رئیس سابق فدراسیون قایقرانی کشورمان با اشاره به بحث خصوصی سازی و پیشگام بودن باشگاه ملوان در این مورد تاکید کرد: به غیر از بحث خصوصی سازی و توجه به اصل 44 قانون اساسی که يك اصل و نگاهی مهم محسوب می شود، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) نیز برای تمام باشگاه های قاره کهن بحث خصوصی سازی را در دستور کار قرار داده و تاکید دارد که تمام باشگاهای فوتبال برای ادامه حیات حرفه ای خود باید خصوصی شوند اما خصوصی سازی پروسه ای نیست که یک شبه، یک ماهه یا یک ساله به سرانجام انجام برسد، بلکه به چندین سال زمان نیاز دارد. بنابراین باید آستانه تحملمان را بالا ببریم و اجازه دهیم که مقوله خصوصی سازی براساس چارچوب و قوانین خود پیش برود.

وی ادامه داد: در بحث خصوصی سازی باید حوصله کنیم تا خدای نکرده آسیب های جدی به مجموعه هایی که در حال خصوصی شدن هستند وارد نشود چرا که خصوصی سازی نیاز به یک دوره 10 ساله دارد تا به تعادل برسیم. هیچ وقت نمی توان انتظار داشت که در موضوع خصوصی سازی تنها هزینه کنیم بلکه نظام باشگاه داری باید به گونه ای تدوین شود که درآمدها، هزینه را پوشش دهند.

دنیامالی با اشاره به موضوعاتی همچون حق پخش تلویزیونی، بلیت فروشی و تبلیغات دور زمین اظهارداشت: باید قبول کنیم که در مباحثی مانند حق پخش تلویزیونی و تبلیغات دور زمین مشکلاتی داریم که باشگاه ها نیز نسبت به آن انتقادات درستی دارند اما این مشکلات باید به تدریج حل و فصل شوند. متاسفانه اگر اهالی فوتبال در این راه تدبیر و نگاهی واقع بینانه نداشته باشند با چالش مواجه می شویم که یکی از پیامدهای این چالش می تواند عدم استقبال بخش خصوصی از سرمایه گذاری در فوتبال باشد که اساسا آسیبی جدی محسوب می شوند.

وی تاکید: ملوان به عنوان باشگاهی با نیم قرن سابقه در فوتبال ایران هم اکنون یکی از باشگاه هایی که است که با تدبیر مسئولان نیروی دریای وعلاقه مندی بخش خصوصی وارد مرحله خصوصی سازی شده است، بنابراین باید صبر داشت و با حوصله از چالش ها عبور کنیم. در این بین باید از زحمات و نگاه مثبتی که امیر دریار دار سیاری در بحث انتقال ملوان داشته قدردانی کنیم چرا که اگر چنین نگاه مثبتی به آینده ملوان وجود نداشت قطعا بحث خصوصی سازی باشگاه با مشکلات عدیده ای مواجه می شد، بنابراین در چنین شرایطی مجموعه ملوان و پیشکسوتان قوی سپید باید با تدبیر و حوصله نسبت به مسایل برخورد کنند تا در سال های آینده تیمی حرفه ای و قدرتمند را شاهد باشیم.

دنیامالی در پایان خاظرنشان کرد: امروز از بازیکنان با تجربه ملوان مانند پژمان نوری و مازیار زارع که مسئولیت سنگینی دارند این انتظار می رود که با تعصی از تعصبی که مرحوم سیروس قایقران به ملوان داشته، فضا را به گونه ای تلطیف کنند که ملوان با چالش مواجه نشود و همچون گذشته با تعصبشان به ملوان شرایط ادامه مسیر را هموار کنند.

کد خبر 2046018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha