۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۸:۲۶

تحولات پاکستان/

بازجویی 4 ساعته از مشرف/ درگیری در وزیرستان 12 نفر را کشت

بازجویی 4 ساعته از مشرف/ درگیری در وزیرستان 12 نفر را کشت

کشته شدن 12 نفر در جریان درگیری در وزیرستان جنوبی، زخمی شدن دو خلبان بر اثر سقوط بالگرد ارتش پاکستان در ایالت پنجاب، بازجویی 4 ساعته از مشرف و اعزام 70 هزار سرباز برای برقراری امنیت انتخابات از جمله رویدادهای مهم این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، در جریان درگیری میان نیروهای ارتش پاکستان و شبه نظامیان در وزیرستان جنوبی در شمال غرب این کشور دستکم 11 شبه نظامی و یک سرباز پاکستانی کشته و چهار سرباز دیگر زخمی شدند.

رهبران پاکستانی در پی قطع همکاریها با آمریکا هستند

رسانه های خبری از انتقاد رهبران احزاب سیاسی پاکستان از سیاست های آمریکا در نشستهای خود در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور خبر داده و اعلام کردند که رهبران این احزاب خواستار قطع همکاری اسلام آباد با واشنگتن در زمینه مبارزه با ترویسم هستند.

2 زخمی در پی سقوط بالگرد ارتش پاکستان در ایالت پنجاب

خبر دیگر اینکه رسانه های پاکستانی از سقوط بالگرد ارتش پاکستان در نزدیکی منطقه "گوجرانوالا" ایالت پنجاب در شرق این کشور به دلیل نقص فنی و زخمی شدن دو خلبان آن خبر دادند.

بالا گرفتن اختلافات اسلام آباد و دهلی نو در پی مرگ جاسوس هندی

همچنین "اعزاز احمد چودری " سخنگوی وزارت خارجه پاکستان ضمن محکوم کردن تعرض به "ˈثنا الله" زندانی پاکستانی در بازداشتگاه منطقه کشمیر آن را واکنش به کشته شدن جاسوس هندی عنوان کرد.

وزارت خارجه پاکستان روز پنجشنبه اعلام کرد که جسد "سرجیت سنگ" جاسوس هندی را که در جریان حمله هفته گذشته توسط هم سلولی هایش زخمی شد، تحویل مقامات هندی می دهد.

سرجیت سنگ که در انفجار تروریستی 1990 و کشته شدن 14 شهروند پاکستانی نقش داشت، صبح روز پنجشنبه بر اثر جراحت وارده به مغز درگذشت. وی که 16 سال به اتهام جاسوسی برای هند در زندان " کوت لکپت" در لاهور محبوس بود، با هم سلولی هایش درگیر شد و به بیمارستان جناح منتقل شد که پس از شش روز در کما بودن درگذشت.

بازجویی 4 ساعته از مشرف

خبر دیگر اینکه پلیس پاکستان از بازداشت و بازجویی پرویز مشرف رئیس ‌جمهوری اسبق این کشور به مدت چهار ساعت در خارج از اسلام آباد به اتهام قتل "اکبر بوگتی" از رهبران جنبش طرفداری از خودمختاری سیاسی بلوچستان در جریان عملیات نظامی در سال 2009 خبر داد.

495 کشته و زخمی در جریان 29 انفجار در ماه آوریل در پاکستان

همچنین آمارهای رسمی نشان می دهد که در جریان 29 انفجار در ماه آوریل در سراسر پاکستان دستکم 118 نفر کشته و 377 فرد دیگر زخمی شدند.

ارتش پاکستان 70 هزار سرباز را برای برقری امنیت انتخابات اعزام می کند

خبر دیگر اینکه با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات پارلمانی که در سه مرحله انتخابات پارلمانی مجلس عوام، مجمع ملی و چهار مجلس ولایتی مربوط به ایالت پنجاب، سند، بلوچستان و خیبر پختون خواه برگزار می شود، 70 هزار سرباز مسئول برقراری امنیت، نظارت بر امنیت روند چاپ، انتشار اوراق رای ‌گیری و انتقال آنها پایگاههای رای ‌گیری را در پروسه انتخابات برعهده دارند.

کد خبر 2046227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha