۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۹:۱۶

جهانیان اعلام کرد:

65 درصد گردشگران خارجی سال گذشته توریست زیارتی بودند

65 درصد گردشگران خارجی سال گذشته توریست زیارتی بودند

شیراز - خبرگزاری مهر: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: 65 درصد از گردشگران خارجی سال گذشته توریست زیارتی بوده اند.

به گزارش خبرنگار مهر منوچهر جهانیان عصر جمعه در حاشیه افتتاح مراسم همایش زیارت تاکید کرد:حدود 300 میلیون شیعه در دنیا وجود دارد که ما در تلاشیم سالانه یک درصد از آنها را به عنوان توریست زیارتی در ایران مشاهده کنیم.

وی یادآور شد: در سال 91 بیش از 50 میلیون گردشگر داخلی زیارتی در کشور داشتیم و همچنین از کشورهای ازبکستان، عراق، عربستان، افغانستان، پاکستان، هندوستان نیز گردشگر در کشور ما حضور داشته اند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه 12 هزار بقاع متبرکه و  مکان های مذهبی تاریخی در ایران وجود دارد با برنامه ریزی های انجام شده ، همایش زیارت در شهرهای مشهد ، قم و شیراز برگزار می شود.

جهانی تصریح کرد: 3 هزار و 750 امامزاده ثبت ملی شده در کشور وجود دارد که برای معرفی این ظرفیت بزرگ گردشگری مذهبی و همچنین برای افزایش ورود گردشگران خارجی بهترین راه برگزاری همایش بین المللی زیارت در ایران است که خوشبختانه این کار در حال انجام شد.

کد خبر 2046241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha