۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۴۵

نخست وزیر پرتغال اعلام کرد:

30 هزار نفر دیگر در پرتغال بیکار می‌شوند

30 هزار نفر دیگر در پرتغال بیکار می‌شوند

نخست وزیر پرتغال از اجرای بخش جدیدی از طرح ریاضت اقتصادی خبر داد که به موجب آن 30 هزار نفر دیگر در این کشور بیکار می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس 24، "پدرو پاسوس کوئلهو" نخست وزیر پرتغال با اعلام این مطلب گفت: با اجرای این طرح سن بازنشستگی به 66 سال افزایش یافته و کارگران نیز موظف می شوند که در هفته 40 ساعت کار کنند.

پیش از این ساعات کار هفتگی در یونان 35 ساعت بود. این قوانین جدید در راستای کاهش بودجه های دولتی و برای جبران کسری بودجه انجام می شود.

دولت کوئلهو امیدوار است که با به اجرا گذاشتن این طرح، وام های جدیدی از اتحادیه اروپا دریافت کرده و بدین ترتیب از بحران اقتصادی خارج شود. این طرح در حالی در پرتغال به اجرا گذاشته خواهد شد که در ماه گذشته دادگاه قانونی اساسی این کشور با اجرا برخی بندهای طرح ریاضت اقتصادی مخالفت کرده بود.

بدنبال اقدام دادگاه قانون اساسی پرتغال که عالی ترین دادگاه این کشور محسوب می شود، دولت کاهش چشمگیر در بودجه های عمومی این کشور را اعلام کرد.

نخست وزیر پرتغال با اعلام اینکه به تصمیم دادگاه احترام می گذارد هشدار داد که مخالفت دادگاه قانون اساسی با اجرای طرح ریاضت اقتصادی بر این کشور تاثیر گذاشته و موقعیت آن در منطقه یورو را به خطر می اندازد.

کوئلهو که در جمع مردم سخنرانی می کرد، در ادامه افزود: در سال جاری میلادی نرخ مالیات افزایش نمی یابد اما بودجه های عمومی در بخش هایی همچون امنیت اجتماعی، سلامت و آموزش کاهش می یابد.

 

 

کد خبر 2046817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha