۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۸:۴۶

یک روزنامه آلمانی تحلیل کرد:

حزب "بریتانیای مستقل" تهدیدی برای اروپا/ رویگردانی انگلیسیها از احزاب سنتی

حزب "بریتانیای مستقل" تهدیدی برای اروپا/ رویگردانی انگلیسیها از احزاب سنتی

یک روزنامه آلمانی با اشاره به نتیجه خوبی که حزب راستگرای افراطی انگلیس موسوم به حزب "بریتانیای مسقل" در انتخابات محلی شمال انگلیس دریافت کرد این حزب را تهدیدی برای دولت انگلیس و اروپا ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آلمانی "فرانکفورتر روند شای"، در تحلیلی حزب راستگرای افراطی موسوم به حزب "بریتانیای مستقل" (یوکیپ) را تهدیدی برای اروپا و انگلیس ارزیابی کرده و نوشت: مدت زمانی نگذشته که "دیوید کامرون"، نخست وزیر انگلیس پوپولیستهای ضد اروپایی یوکیپ را به عنوان "کیک میوه" و دیوانه و سرگرمی برای خود ارزیابی می کرد.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب نوشت که حالا در انتخابات محلی انگلیس نخست وزیر این کشور دیگر همه حملات شخصی خود علیه این حزب را کنار گذاشت، حالا این حزب افراطی "بریتانیای مستقل" که مایه خنده سیاست انگلیس بود به تهدیدی برای دولت لیبرال- محافظه کار این کشور تبدیل شده است.

لازم به ذکر است که در انتخابات شهرداریهای شمال انگلیس حزب راستگرای افراطی انگلیس موسوم به حزب "بریتانیای مستقل" نتیجه تاریخی و بسیار خوبی به دست آورده و شوک سیاسی بزرگی به احزاب سنتی این کشور وارد کرد.

روزنامه آلمانی "فرانکفورتر روند شای" در ادامه نوشت: بحران بدهی در انگلیس و بحران رشد اقتصادی در این کشور یک بحران اعتماد را در بین انتخاب کنندگان انگلیسی ایجاد کرده است. مردم این کشور به نشانه اعتراض از احزاب سنتی رویگردان شده و به گزینه های دیگر روی می آورند. این جریانی است که ما آن را نه تنها در انگلیس بلکه در ایتالیا و آلمان می توانیم ببینیم.

در بخش پایانی این مطلب آمده است اینکه حزب بریتانیای مستقل را دیوانه بنامیم مسئله را پاک نمی کند. 

کد خبر 2047011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha