۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۹:۲۳

با برگزاری تجمع؛

طلاب نقاط مختلف استان بوشهر هتک حرمت به صحابه پیامبر را محکوم کردند

طلاب نقاط مختلف استان بوشهر هتک حرمت به صحابه پیامبر را محکوم کردند

بوشهر - خبرگزاری مهر: طلاب و روحانیون در نقاط مختلف استان بوشهر با برگزاری تجمع، هتک حرمت به صحابه پیامبر را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، طلاب مدرسه حوزه علمیه امام خمینی (ره) بوشهر کلاس‌های روز شنبه خود را تعطیل کردند و با برگزاری یک تجمع و قرائت بیانیه‌ای، رفتارهای ناپسندانه وهابی‌ها و هتک حرمت صحابه پیامبر را محکوم کردند.

حجت‌الاسلام شیخ اسعد نصاری از استادان حوزه علمیه امام خمینی (ره) بوشهر در این تجمع به بیان ویژگی های شخصیتی حجربن عدی صحابه پیامبر (ص) پرداخت و اظهار داشت: حجربن عدی صحابه پیامبر (ص) از یاران باوفای امیرالمونین علی(ع) است و جایگاه رفیعی در اسلام داشته است.

وی با محکوم کردن این اقدام وهابی‌های سلفی در نبش قبر حجربن عدی، تصریح کرد: کسانی که شب و روز داعیه صحابه را می‌زنند و می‌گویند صحابی مساوی با عدالت است چرا در مقابل این رفتار ناپسند سکوت اختیار کرده اند.

نصاری با بیان اینکه نبش قبر این صحابه پیامبر (ص) ماهیت سلفی‌ها را آشکار کرد، خاطرنشان ساخت: همان کاری که خوارج زمان امام علی (ع) انجام می دادند وهابی‌ها امروز در سوریه انجام می‌دهند.

تجمع اعتراض آمیزطلاب و کادراجرایی مدرسه علمیه دیر

مراسم اعلام انزجار طلاب و مسؤلان مدرسه علمیه امام مهدی موعود (عج) به مناسبت نبش قبر صحابی بزرگ رسول (ص) و حضرت امیرالمؤمنین (ع) در دیر برگزار شد.

در این مراسم که با سخنرانی حجت‌الاسلام ابراهیم بحرانی استاد مدرسه و امام جمعه موقت شهر دیر برگزار شد طلاب و اساتید مدرسه تنفر و انزجار خود از وهابیون را اعلام کردند.

بحرانی در سخان خود به این نکته اشاره کرد که تاریخ نشان می‌دهد که این اقدامات وحشیانه نه تنها دشمنان شیعه را به هدف خویش سوق نمی دهد بلکه منجر می شود به ارادت شیعه نسبت به این خاندان افزوده شده و تنفرشان را نسبت به دشمنان اهل بیت ابراز کنند.

وی افزود: حجر بنا بر تحقیق از صحابی نیز بوده و در نوجوانی به همراه برادرش هانی بن عدی به حضور پیامبر (ص) شرفیاب شده و اسلام آوردند.

شهادت حجر تأثیر بسیاری بر مردم گذاشت و موج نفرت مردم از خاندان اموی سراسر جامعه اسلامی را فرا گرفت و اکنون نیز با نبش قبر این صحابی جلیل القدر بار دیگر نه تنها شیعه بلکه حتی بسیاری از علمای اهل سنت نیز آنرا محکوم کرده اند.  

تجمع اعتراض آمیزطلاب و کادراجرایی مدرسه علمیه 14معصوم برازجان

پس از اعلام انزجار مراجع عظام تقلیدمبنی برهتک حرمت به مقبره شریف حجربن عدی در حومه شهر دمشق، طلاب و کادراجرایی مدرسه علمیه چهارده معصوم(علیهم السلام) برازجان همگام با مراجع عظام تقلید و مدارس علمیه سراسرکشور دروس خود را تعطیل و درمحل آن مدرسه مبارکه تجمع کردند.

حجت‌الاسلام غلامی معاون تهذیب این مدرسه علمیه ضمن عرض تسلیت این حادثه جانکاه، به استناد آیه شریفه 11 سوره مبارکه رعد صفحه شریفه 250 خاطرنشان کرد، علل و عواملی که باعث تغییر نعمات الهی می شود. ظلم مردم درحق یکدیگر، سپس دوری از اخلاق و آداب پسندیده، کفران نعمت و ترک نمودن شکر نعمت های الهی است.

وی اضافهکرد: هتک حرمت اخیر تعدادی از دشمنان قسم خورده اسلام، نشان از وقاحت و کوردلی آنان و دشمنی دیرینه‌ای است که آنان با مکتب اسلام و جریان تشیع داشته اند و در انتظار عکس العمل مسلمانان درسرتاسرعالم هستند.
در پایان این تجمع اعتراضی، مناجات باحضرت ولیعصر(ارواحنا له الفداء) بود که توسط سخنران این جلسه اجرا شد.

کد خبر 2047057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha