۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۲۰:۴۶

رضایی در جمع دانشجویان اراک:

فرصت كمي براي آينده سازي كشور داريم/ در موقع ضرورت اختلاف فکری با آقای رفسنجانی را بیان می کنم

فرصت كمي براي آينده سازي كشور داريم/ در موقع ضرورت اختلاف فکری با آقای رفسنجانی را بیان می کنم

اراک - خبرگزاری مهر: دبير تشخیص مصلحت نظام و نامزد احتمالی ریاست جمهوری یازدهم گفت:‌ عبور از عصر گذشته ايران به عصر آتي در شرايط پيش روي كشور بسيار مشكل است اين در حاليست كه براي آينده سازي كشور فرصت كمي داريم.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضايي عصر شنبه با بيان این مطلب در جمع دانشجويانن دانشگاه اراك افزود: براي ساختن آينده ايران تنها 10 سال فرصت داريم اين در حاليست كه به لحاظ تاخير بسيار زياد صورت گرفته براي ايجاد توافق و وفاق بين نسل اول و دوم و نسل سوم وچهارم انقلاب، اين 10 سال فرصت بسيار كمي است.

وي با تاكيد بر ضرورت عبور مسالمت آميز و منطقي از گذشته به آينده گفت: متاسفانه نه تجارب و ترس هاي گذشتگان به آيندگان منتقل شده و نه در كشور قدرت درك ذائقه جوانان وجود دارد.

كانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري آتي كشوربا انتقاد از بي توجهي به پرورش مديران جوان از بين نسل سوم و چهارم توسط دولت هاي پيشين بيان داشت: نگاهي آسيب شناسانه به عملكرد دولت هاي قبل لازمه تبيين آينده كشور در اين دوره از انتخابات است.

رضايي تاكيد كرد: بايد در اين نشست ها تمام نقاط قوت و ضعف دولت هاي گذشته بيان شود نه اين كه تنها به نقد آنچه اشتباه يك دولت بوده بپردازيم.

وي با بيان اين كه عصر آينده ايران عصر فرهنگي و اقتصادي است گفت:‌ايران اسلامي در مسير عبور از عصر سياسي و امنيتي و دفاعي به عصر فرهنگي و اقتصادي است عصري كه در آن واژه زندگي، جامعه و مردم اهميت مي يابد.

اقتصاد فدرال همان اقتصاد مردمي است

دبير تشخيص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به طرح اقتصاد فدرالي مورد تاكيد خود در سخنراني هايش بيان داشت: با اجراي طرح اقتصاد فدرالي دولت مركزي نوسازي شده و امور غيرسیاسي اعم از ورزش، اقتصاد و فرهنگ از دولت گرفته و به مردم واگذار مي شود.

رضايي تاكيد كرد: مردمي كردن اقتصاد كه محور مهم اقتصاد مقاومتي مورد تاكيد مقام معظم رهبري است نقطه اشتراك اقتصاد فدرال و اقتصاد مقاومتي است.

وي ادامه داد:‌ اگر اقتصادي مردم گرا باشد هيچ قدرتی در دنيا نمي تواند آن اقتصاد را تهديد و يا تحريم كند.

دبير تشخيص مصلحت نظام گفت: در اقتصاد فدرالي موردتاكيد من اختيار اقتصاد هر استان به خود آن استان واگذار شده و اين مهم بستر مشاركت افراد بومي هر استان براي اداره استان خود را بيش از پيش فراهم مي كند.

انتخابات رياست جمهوري جاي عقده گشايي و انتقام جويي نيست

كانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با تاكيد بر ضرورت پرهيز كانديداها از گل آلود كردن انتخابات گفت:‌عرصه انتخابات عرصه انتقامجويي و عقده گشايي افراد نيست و كساني كه قصد چنين كاري را دارند بزرگترين خيانت را به ملت ايران مي كنند.

رضايي ادامه داد: كساني كه با سراب سازي سراب تبليغاتي مي سازند نه تنها در دانشگاه ها نمي روند كه خود را از ديد نخبگان داننشگاهي و دانشگاهيان پنهان مي كنند و در پايان فكر مردم را خراب و راه به جايي نخواهند برد.

وي تاكيد كرد: شرايط پيش روي كشور شرايطي حساس و ويژه است و بايد با نگاه فراملي و قومي به سوي آينده حركت كنيم.

توجه به معضل بيكاري و فقر ضروريست

كانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با بيان اين كه امروز بيكاري و فقر دو معضل بزرگ پيش روي مردم است گفت: بيكاري جوانان تحصيل كرده با مدرك تحصیلي كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا امروز به درد بزرگي براي خانواه ها تبديل شده است.

رضايي كه با تشويق دانشجويان در اين بخش از سخنراني هايش مواجه شد، گفت: قول مي دهم به دانشجويان كه در صورت موفقيت در انتخابات آتي موقعيت شغلي دانشجوياني كه شش ماه به پايان فارغ التحصيلي زمان دارند مشخص شود بعد از دانشگاه فارغ التحصيل شوند.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه در صورت برنده شدن در انتخابات سیستم بانکی را چگونه مدیریت می کنید گفت: سروسامان دادن به وضعیت بانکی کشور با احیای بانک مرکزی صورت می گیرد. بانک مرکزی باید از حوزه سیاست خارج شود تا در صورت تورم بتواند کشور را کنترل کرد چراکه ما دو دولت داریم یکی از آنان دولت پول یا همان بانک مرکزی است و دولت دیگری در حوزه سیاست است.

رضایی به مشکلات بانکهای خصوصی اشاره کرد و ادامه داد: مشکل بانکهای خصوصی این است که تحت حمایتهای دولتی نیستند به همین دلیل دچار آسیب می شوند و از سویی عدم نظارت بانک مرکزی است که این مشکلات را بیشتر می کند.

در موقع ضرورت اختلاف فکری با آقای رفسنجانی را برای مردم بیان می کنم

کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم همچنین در اعتراض یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه اینجا دانشگاه است و همه ما به مشکلات اقتصادی آگاهی داریم و نیازی به حرفهای پوپولیستی شما هم نیست و دانشجویان برنامه و راهکار می خواهند و می خواهند بدانند علت کناره گیری شما در سال 84 به نفع هاشمی رفسنجانی چیست گفت: هیچ وقت به نفع هیچ کس کناره گیری نکردم و در همان سال اطلاعیه دادم که به نفع ملت ایران کنار می روم و در حال حاضر هم به عنوان کاندیدای مستقل اعلام امادگی کردم که زیر نظر حزب و گروه خاصی فعالیت نکنم.

وی اضافه کرد: همه فکر می کنند که من و آقای هاشمی برای اینکه پشت یک میز می نشینیم افکارمان هم مثل هم است در حالیکه این طور نیست و در موقع ضرورت اختلاف فکری با ایشان را برای مردم بیان می کنم.

وی در جواب سوال برنامه های سیاست خارجی از سوی دانشجویان اظهارداشت: در دولت آینده سیاست خارجی بسیار مهم است چراکه الان فشارهای خارجی به خصوص در بخش انرژی هسته ای بسیار زیاد شده است و تجربه نشان داده راه برون رفت از این مشکل افراط و تفریط نیست و باید رویکرد اعتدال در سیاست خارجی را در پیش بگیریم.

رضایی ادامه داد: در برنامه هسته ای ایران در یک سو همه دنیا نشسته اند و در سوی دیگر تیم مذاکره کننده ایرانی است و در این شرایط حساس باید افرادی برای مذاکره انتخاب شوند که به خوبی با شراطی منطقه آگاهی داشته باشند.

کد خبر 2047095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha