۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۴۶

رحیمی به مهرخبر داد:

تلاش براي جلوگیری از جیره بندی آب بخش خجلستان در تابستان

تلاش براي جلوگیری از جیره بندی آب بخش خجلستان در تابستان

قم - خبرگزاري مهر: بخشدار خلجستان از تلاش مسئولان این بخش در جهت جلوگیری از جیره بندی آب خلجستان در فصل گرما خبر داد.

غلامرضا رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: مشکلات آب روستاها سال گذشته در روستاهای بخش ما وجود داشت واز علل اصلی آن سه برابر بودن جمعیت فصلی است.

وی ادامه داد: اگر جمعیت دائمی خودمان در روستاها از آب در فصل گرما استفاده کنند کمبود نخواهیم داشت، اما با توجه به اینکهم بخش ما خشک نشین است و پذیرای مهمان از همه جا است، با افزایش جمعیت فصلی مشکلات آب نیز ایجاد می شود.
 
رحیمی تاکید کرد: همچنین اگر جمعیت واقع در روستاها در هر فصلی از سال استفاده بهینه از آب داشته باشند باز هم مشکل آنقدر نیست اما زمانی که این جمعیت صرفه جویی نمی کند و آب آشامیدنی را برای مصارف مختلف استفاده می کند مسئله فرق دارد.
 
وی اظهار داشت: سال گذشته با اعتبار 700 میلیون تومانی کل روستاهای بخش خلجستان را کف شکنی کردیم، همچنین طی جلسات مناسبی که داشتیم بحث هایی پیرامون خرید آب از قنات ها را نیز داریم.
 
بخشدار خلجستان با بیان اینکه برای روستاهایی که مشکل آب داشتند خرید آب صورت گرفته است، گفت: در حال حاضر منتظر برگزاری مناقصه و خرید برق برای انتقال این آب های خریداری شده هستیم.
 
وی با اشاره به اینکه اگر این اتفاق بیفتد انشالله امسال جیره بندی آب نخواهیم داشت، گفت: البته کمبود نذورات آسمانی و سه برابر شدن جمعیت فصلی ما امری مهم در ایجاد مشکلات آبی است.
 
رحیمی افزود: البته ما نیز در برابر مشترکین پرمصرف واکنش نشان داده و کنتورهای عده ای از آن ها را قطع کردیم، به امید خدا به دنبال این هستیم که با همکاری مردم و مسئولان در ماه رمضان و فصل گرمای امسال شاهد جیره بندی آب نباشیم و از مردم نیز می خواهیم که مصرف خود را مدیریت کنند.
 
وی ادامه داد: هم اکنون بیشترین رو ستاها را در استان قم بخش خلجستان دارد و خوشبختانه بیشترین ادارات نیز نسبت به بخش های دیگر در این بخش است، همچنین جمعیت فصلی ما بین 30 تا 40 هزار و جمعیت دائمی ما نیز 10 هزار نفر است.
 

کد خبر 2047397

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha