۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۲۲

آلومینیوم هرمزگان – تراکتورسازی تبریز؛ سه امتیاز معادل چند صد میلیون

آلومینیوم هرمزگان – تراکتورسازی تبریز؛ سه امتیاز معادل چند صد میلیون

تبریز – خبرگزاری مهر: تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در شرایطی که دو روز قبل سرمربی پرتغالی اش از کار برکنار شد، برای قطعی کردن حضور دوباره خود در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا نیاز به سه امتیاز دیدار امروز برابر آلومینیوم هرمزگان دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سی وسوم و ماقبل پایانی رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور از ساعت 18 امروز یکشنبه با انجام هفت دیدار همزمان در شهرهای مختلف برگزار می شود که در یکی از این بازی ها تیم تراکتورسازی تبریز در خانه آلومینیوم هرمزگان به میدان خواهد رفت.

تراکتورسازی که از این به بعد دیگر تونی اولیویرا را در روی نیمکت مربگیری اش نخواهد دید، در دیدار برابر آلومینیوم هرمزگان تحت تاثیر برکناری این سرمربی پرتغالی و با هدایت فنی حسن آذرنیا حاضر خواهد شد.

اما این بازی برای سرخپوشان تبریزی می تواند بسیار حائز اهمیت باشد. تراکتورسازی که اکنون با 59 امتیاز در رده سوم جدول ایستاده و در فاصله دو هفته مانده به پایان لیگ فقط یک معجزه می تواند این تیم را قهرمان و یا حتی نایب قهرمان کند، برای اینکه حداقل رتبه سومی خود را حفظ کرده و با کسب این مقام سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا در فصل بعد را به دست بیاورد باید از خانه تیم آلومینیوم با دست پر خارج شود.

البته تراکتورسازی با توجه به فاصله چهار امتیازی با تیم فولاد، حتی در صورت شکست در بندرعباس هم خانه سوم جدول را در اختیار خواهد داشت اما برای اینکه کار این تیم تبریزی برای کسب سهمیه به اما و اگر و به روز پایانی لیگ دوازدهم نکشد، باید از دیدار برابر آلومینیوم هرمزگان حداکثر امتیازات را به دست آورد.

اما در سوی مقابل تیم آلومینیوم هرمزگان نیز همچون تراکتورسازی در این مقطع از لیگ که هفته های پایانی اش در حال سپری شدن است، شرایط حساسی دارد با این تفاوت که تراکتورسازی برای آسیایی شدن تلاش می کند و در طرف دیگر تیم آلومینیوم در تلاش است تا از سقوط به دسته پائین تر در امان بماند.

تیم آلومینیوم هرمزگان که در فصل جاری کارش را با اکبر میثاقیان شروع کرد، در میانه راه و با تصمیم مدیریت باشگاه سرمربی اش عوض شد و پرویز مظلومی جایگزین اکبر اوتی شد. این تیم که در طول فصل فراز و نشیب زیادی داشت، این بار یکی از حساس ترین بازی های خود را برابر تیم تراکتورسازی تبریز برگزار خواهد کرد.

امتیازات این بازی برای هرمزگانی ها می تواند ارزش چند صد میلیون تومانی داشته باشد چراکه پیروزی در این دیدار تا حدودی آلومینیوم را از خطر سقوط مستقیم به دسته پائین تر و ضرر مالی دور کرده و این تیم امیدواری بیشتری نسبت به بقا و حفظ سهمیه در لیگ برتر خواهد داشت.

همچنین تیم تراکتورسازی نیز از امتیازات این دیدار می تواند سود مالی داشته و چنانچه سهمیه آسیایی اش مسجل شود، از پاداش حضور در لیگ قهرمانان آسیا بهره مند شود. البته قطعیت یافتن کسب سهمیه آسیایی تراکتورسازان در صورتی می تواند یک هفته زودتر رقم بخورد که همزمان با برد آنها در بندرعباس، تیم فولاد هم در اهواز به استقلال صدرنشین ببازد که البته این احتمال کمی دور از ذهن به نظر می رسد.

هم اکنون تیم آلومینیوم هرمزگان با کسب 34 امتیاز پائین تر از تیم 38 امتیازی فجر سپاسی در رده چهاردهم ایستاده و تیم ذوب اهن با 32 امتیاز در جایگاه پانزدهم قرار دارد و خطر بیشتری متوجه این تیم اصفهانی است.

تیم آلومینیوم هرمزگان چنانچه برابر تراکتورسازی صاحب برتری شود و تیم فجر سپاسی نیز از کسب سه امتیاز در خانه پیکان سقوط کرده محروم شود، آنگاه فاصله تیم های چهاردهم و سیزدهم جدول به یک امتیاز کاهش یافته و بازی های هفته پایانی این دو تیم از حساسیت فوق العاده برخوردار خواهد بود. هر چند که در هفته واپسین مصاف آلومینیوم در خانه سپاهان می تواند بسیار سخت تر از بازی خانگی فجرسپاسی برابر راه اهن تلقی شود.

اکنون بقای تیم آلومینیوم هرمزگان به هیچ تیم و نتیجه هیچ بازی دیگری وابسته نیست و این تیم در صورتیکه موفق به پیروزی در دو بازی باقی مانده خود شود، در بد ترین حالت ممکن به بازی پلی آف خواهد رسید که در آن بازی هم سرنوشت بقا در لیگ برتر را به دست خود رقم خواهد زد.

در بالای جدول نیز تیم تراکتورسازی تقریبا چنین وضعیتی دارد و اگر باخت احتمالی این تیم در بندرعباس توام با برتری تیم فولاد خوزستان برابر استقلال باشد، بازی هفته پایانی تراکتورسازی مقابل پرسپولیس اهمیت و حساسیت بسیار زیادی به خود خواهد گرفت. تیم فولاد نیز در هفته آخر میهمان تیم نفت تهران خواهد بود که برتری تیم نفت در بازی فردا برابر سایپا هم می تواند به جذابیت های آخرین بازی این تیم در فصل جاری که برابر فولاد خواهد بود، بیفزاید.

هر هفت دیدار باقی مانده از هفته سی و سوم لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور از ساعت 18 روز یکشنبه 15 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

دیدار تیم های آلومینیوم هرمزگان و تراکتورسازی تبریز در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس و با قضاوت حسین زرگر به انجام می رسد.

کد خبر 2047514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha