۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۲۶

حسین پور مطرح کرد:

رشد 70 درصدی نرخ خرید تضمینی گندم

رشد 70 درصدی نرخ خرید تضمینی گندم

گرگان - خبرگزاری مهر: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان از رشد 70درصدی نرخ خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش حسین پور پیش از ظهر یکشنبه در نشست برنامه ریزی خرید تضمینی گندم استان افزود: با توجه به اعلام نهایی نرخ خرید تضمینی گندم مازاد برمصرف کشاورزان ازسوی دولت ، شاهد رشد بی سابقه  70 درصدی قیمت دراین زمینه بوده ایم.

وی گفت: براساس تصمیم نهایی شورای اقتصاد نرخ خرید تضمینی گندم در سراسر کشور برای گندم معمولی از قرار هر کیلوگرم 720 تومان و گندم دروم 750 تومان اعلام شده است.
 
وی افزود : مسئولین شرکت غله استان با توجه به نزدیک شدن به فصل خرید همچون سنوات گذشته با برگزاری جلسات هماهنگی با مسئولین بانک عامل تلاش کرده اند تا تمامی موانع و تنگناهای احتمالی موجود در مسیر اجرای طرح عظیم خرید تضمینی گندم کشاورزان گلستانی را رفع نمایند تا این قشر زحمتکش در فصل خرید دچار مشکلات و گرفتاری های مربوطه نشوند.
 
حسین پور خاطرنشان کرد: شرکت غله گلستان آمادگی کامل دارد تا با دارا بودن ظرفیت بالای ذخیره سازی در استان ، تمام گندم کشت شده توسط کشاورزان را به تنهایی خرید و نگهداری کند.
 
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان در پایان یادآورشد : با تمهیدات صورت گرفته کلیه مراکز خرید و نگهداری گندم دولتی این شرکت در اقصی نقاط استان با توجه به پراکنش و سطح زیرکشت در تمامی ساعات شبانه روز به صورت 24 ساعته آماده دریافت گندم کشاورزان گلستانی است.
 
امسال بیش از 360 هزار هکتار از مزارع گلستان تحت کشت گندم بوده و پیش بینی می شود یک میلیون و 70 هزار تن گندم در استان تولید شود.
 
 
کد خبر 2047600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha