۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۲۵

شوشتری:

هدف ما رسیدن به محیط شهری استاندارد است

 هدف ما رسیدن به محیط شهری استاندارد است

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در مراسم افتتاح پنجمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران، هدف مدیریت شهری را تلطیف فضای شهر و استاندارسازی آن به وسیله هنر دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران با حضور احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران، سید محمدجواد شوشتری مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، حجت الله ملاصالحی  مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد و جمعی از هنرمندان در پارک نوروز بوستان آب و آتش، افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم، مدیرعامل سازمان زیباسازی با ابراز خرسندی و خیر مقدم به هنرمندان داخلی و خارجی این سمپوزیوم گفت: طی سه سال گذشته پنج سمپوزیوم مجسمه سازی به شکل بین المللی در تهران برگزار شده و این موضوع نشانگر آن است که امروز مدیریت شهری قصد دارد فضای شهر را برای مشارکت هر چه بیشتر شهروندان به فضایی آرام بدل کند.

وی ادامه داد: مدیریت شهری قصد دارد که بر زیبایی و جذابیت خدادادی شهر به وسیله هنر، بیفزاید تا فضایی را فراهم آورد که آیندگان بتوانند از آن بهره مند شوند. البته ما در بخش ها و برخی از هنرها ضعف داریم که یکی از آن ها هنر مجسمه سازی است. به همین منظور طی سه سال پنج سمپوزیوم به شکل بین المللی برگزار کردیم. همچنین در کمتر از دو ماه پیش جشنواره هنرهای محیطی را نیز برگزار و در تابستان سال جاری نیز دومین دوره آن را نیز به شکل بین المللی برگزار خواهیم کرد، زیرا هدف ما رسیدن به محیط استاندار شهری است.

سید محمدجواد شوشتری با اشاره به وظایف شهرداری تهران در زمینه مدیریت شهر توضیح داد: ما سعی کرده ایم به صورت ضابطه‌مند به وظیفه خود نگاه کنیم. تا چند سال پیش در تهران یک کتابخانه شبانه روزی وجود داشت و امروز بالغ بر 60 کتابخانه شبانه روزی در شهر تهران مشغول به کار است. امروز شهرداری تهران سطح توقع شهروندان را از مدیران شهری بالا برده است و اگر در آینده خدشه ای به این موضوع وارد شوند این شهروندان هستند که از مدیران خود می خواهند بر دستاوردهای گذشته بیفزاید. همین مسئله مدیران را نیز بر آن خواهد داشت که استاندارهای لازم را برای شهر در نظر داشته باشند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی در پایان با اشاره به نقش هنرمندان برای نسل آینده گفت: امروز مدیریت شهری فضای گفتمانی بین هنرمندان داخلی و خارجی را فراهم کرده تا زمینه توانمندی و مطالعه نگاه نو در هنر را فراهم آورد. هنرمندان ما می دانند که یک اثر اگر در شهر خلق شود به راحتی مخدوش نخواهد شد زیرا این اثر را آیندگان خواهند دید. برپایی این سمپوزیوم یک حرکت جدی است که امیدوارم ادامه پیدا کند و همزمان ما نیز در زمینه جانمایی این آثار بتوانیم به شکل کارشناسی شده عمل و فضای استاندارد شهر را از بُعد بصری ارتقا بخشیم.

در ادامه این مراسم دکتر حجت الله ملاصالحی  مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد  گفت: پارک نوروز در تفرجگاه عباس آباد در کمتر از دو ماه پیش به بهره برداری رسیده است و امروز به عنوان مکانی برای یک حرکت هنری انتخاب شده است.تفرجگاه عباس آباد  در 56 هکتار وسعت بنا یکی از تفرجگاه های فرهنگی، مذهبی و هنری شهر تهران برای استفاده هرچه بهتر شهروندان باشد. این منطقه در میان 4 ایستگاه مترو و چند اتوبان این پتانسیل را داراست که به مکانی برای آسایش هرچه بیشتر شهروندان بدل شود.

وی افزود: وقتی اولین سمپوزیوم مجسمه سازی برگزار شد پایه خیری شد که استمرار پیدا کرد و خوشحالم که امروز پنجمین دوره این رویداد هنری در این مکان، پارک نوروز توسط هنرمندان به ظهور می رسد.

احمد مسجد جامعی نیز در این مراسم با اشاره به نامگذاری پنجمین دوره سمپوزیوم مجسمه سازی به نام یادواره خلیج فارس و حماسه سازی مردم در فضای مجازی در برابر شیطنت برخی از کشورها برای جعل نام خلیج همیشه فارس گفت: زمانی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خدمت می کردم، برخی از رسانه ها اقدام به جعل نام خلیج فارس کردند که در برابر این هجمه ایستادیم و مردم نیز در حماسه ای جانانه در فضای مجازی اقدام به فعالیت کردند و باعث شدند تا جاعلان و رسانه های آنها مجبور به عقب نشینی شوند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با روایت شکل گیری روز خلیج فارس و جانمایی این روز در تقویم رسمی کشور گفت: امروز خوشحال هستم که مدیریت شهری در حفظ نام این روز در یک رویداد هنری کوشا است و در همین مکان از دکتر شوشتری و دکتر ملاصالحی می خواهیم که مناسبت خلیج فارس را در این بوستان حفظ کنند. زیرا این پارک پیش از نوروز با عنوان پارک اکو شناخته می شد و از آنجا که در حوزه فرنگی کشورهای اکو، نوروز یک رویداد ملی محسوب می شود این نام را برای این مکان برگزیدیم.

وی ادامه داد: چون این پارک در مجاورت سازمان بنادر و کشتیرانی قرار گرفته است این پتانسیل  وجود دارد که  در این مکان موزه خلیج فارس و همچنین دریاچه این پارک به شکل خلیج فارس ساخته شود تا در این مکان که با نام یک رویدادی ملی است یک فضای ملی نیز به وجود آید و این تفرجگاه به پایگاه دیپلماسی فرهنگی شهر تهران بدل شود.

مسجد جامعی در پایان ضمن قدردانی از زحمات مدیریت شهری و سازمان زیباسازی گفت: امروز فعالیت مدیران شهری بر کیفیت زندگی شهروندان افزوده و با برپایی سمپوزیوم مجسمه سازی و ورود این آثار هنری به شهر می توانیم نگاه زیباشناسانه شهروندان و ذوق بصری آنها را ارتقا بخشید. این مهم نیز بدون اساتید هنری و هنرمندان فراهم نخواهد آمد. مدیریت شهری نیز در این دوره در تلاش بوده که این فضا را برای هنرمندان فراهم کند و نتیجه حاصل قابل توجه است. ما در آیین نامه شهری این موضوع را لحاظ کردیم که هنرمند بر صدر نشیند تا قدر ببیند و این رمز و راز موفقیت مدیرت شهری کنونی است.

در ادامه این مراسم احمد مسجدجامعی روبان افتتاح پنجمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران را برید و سپس نمایشگاه این رویداد هنری با حضور هنرمندان پیشکسوتی همچون لیلیت تریان بانوی پیشکسوت مجسمه‌سازی، جمشید مرادیان، سعید شهلاپور، محمدحسین عماد و برزین ضرغامی معاون فرهنگی هنری هنرهای شهری افتتاح شد.

لازم به یادآوری است پنجمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران با حضور 32 هنرمند ایرانی و خارجی از امروز 15 اردیبهشت ماه در پارک نوروز بوستان آب و آتش آغاز به کار کرد.

کد خبر 2047634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha