۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۷:۴۳

یک بخش و دو هوا/ ناشران بین‌الملل همچنان در جزیره تنهایی به سر می‌برند

یک بخش و دو هوا/ ناشران بین‌الملل همچنان در جزیره تنهایی به سر می‌برند

پنجمین روز از نمایشگاه کتاب با گلایه‌های مردم از دوری بخش بین‌الملل و گله‌گذاری ناشران این بخش از جاگیری سالن‌ها و غرفه‌هایشان همراه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، بخش بین‌الملل بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، دیروز خلوت‌تر از دیگر روزهای برگزاری نمایشگاه بود. بخش ناشران عمومی و دانشگاهی و دیگر بخش‌های نمایشگاه نیز تا ظهر جمعیت زیادی را به خود ندیده بود و از ساعات آغازین بعدازظهر بود که جمعیت حاضر در مصلی، نسبتا بیشتر شد، اما بخش بین‌الملل همچنان مهجور مانده است و عده‌ای این موضوع را به دلیل مکان این بخش در این دوره از نمایشگاه می‌دانند.

تعدادی از ناشران یا نمایندگان آن‌ها در بخش بین‌الملل می‌گویند، اولین سالی است که در چنین جایی قرار گرفته‌اند، از عدم اطلاع‌رسانی مناسب برای جاگیری ناشران این بخش گلایه دارند. البته به تازگی تعدادی بنر توسط انجمن فرهنگی ناشران بین‌المللی ایرانیان برای راهنمایی مراجعه‌کنندگان در این بخش نصب شده است.

با نصب این بنرها تا حدودی از سردرگمی مراجعه‌کنندگان کاسته شده است، اما کسانی که برای بازدید از نمایشگاه به مصلی می‌آیند، همچنان برای رفت و آمد از بخش عمومی به بخش بین‌الملل دچار مشکل هستند. چون عده‌ای خودروهای خود را پشت بخش پایینی یعنی قسمت بین‌الملل پارک کرده و با استفاده از پل عابر پیاده خیابان شهید بهشتی به قسمت عمومی می‌روند و بعد متوجه می‌شوند از قسمت بین‌الملل، عبور کرده‌اند.

هنگام عبور از روی پل خیابان شهید بهشتی می‌توان صدای گلایه مردم را شنید که از دوری مسیر بین قسمت عمومی و بین‌الملل گله دارند. نبود تاکسی یا وسایل حمل و نقل عمومی مناسب برای جابجایی بازدیدکنندگان از دیگر مسائلی است که مردم هنگام قدم زدن در مصلی مطرح می‌کنند.

درباره چگونگی خرید و فروش کتاب‌ها در این بخش از نمایشگاه، خبر تازه‌ای نیست و فروش کتاب‌ها همچنان با ارز آزاد انجام می‌شود.

بخش مربوط به کتاب‌های لاتین، در دو چادر خلاصه می‌شود که یکی از آن‌ها دارای کولرهای آبی است. اما چادر دیگر که با یک راهروی کوتاه به دیگری متصل شده است، از چنین امکانی هم محروم است و هنگام ایستادن در درگاه این راهروی متصل کننده، می‌توان به راحتی تفاوت هوای دو چادر را حس کرد.

تعدادی از ناشران لاتین بخش بین‌الملل، بخشی از آثار خود را با 15 تا 70 درصد تخفیف عرضه می‌کنند. متصدیان این غرفه‌ها در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره گفتند که کتاب‌هایی که با این میزان تخفیف به فروش می‌رسند، چند سال از چاپشان می‌گذرد و به عنوان مثال در سال 2003 چاپ شده‌اند.

کد خبر 2047727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha