۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۷:۲۲

ایستگاه راه آهن مهاباد افتتاح شد/ قطعه دوم وارد فاز عملیاتی شد

ایستگاه راه آهن مهاباد افتتاح شد/ قطعه دوم وارد فاز عملیاتی شد

ارومیه - خبرگزاری مهر: خط آهن میاندوآب - مهاباد بعنوان قطعه دوم طرح ملی راه آهن مراغه - ارومیه دقایقی پیش با حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، خط آهن میاندوآب – مهاباد به طول 40 کیلومتر با احداث 160 پل کوچک و 27 پل بزرگ با هزینه حدود 320 میلیارد ریال اجرا شده که بعد از ظهر امروز با حضور رئیس جمهور بعنوان قطعه دوم طرح ملی راه آهن مراغه - ارومیه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

مرحله نخست طرح راه آهن مراغه - ارومیه، حد فاصل مراغه تا میاندوآب به طول 48 کیلومتر، سال 89 با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید و امروز فاز دوم این طرح به طول 40 کیلومتر با هزینه اعتباری بالغ بر 320 میلیارد ریال با احداث 160 پل کوچک و 27 پل بزرگ با حضور احمدی نژاد افتتاح می شود.

طرح راه آهن مراغه – ارومیه به طول 184 کیلومتر با هدف اتصال مرکز آذربایجان غربی به شبکه سراسری راه آهن کشور، آغاز شده و هم اکنون در مجموع با صرف یک هزار و 450 میلیارد ریال اعتبار از 62 درصد پیشرفت برخوردار است.

ضریب نفوذ شبکه ریلی در یک کشور، شاخص مهمی از توسعه اقتصادی بوده ولی با وجود قدمت 80 ساله راه ‌آهن در کشورمان، این زیرساخت مهم توسعه اقتصادی و ترانزیتی در آذربایجان غربی از ضریب نفوذ کمتری برخوردار است.

رییس جمهور در حاشیه افتتاح این طرح با بیان اینکه مردم مهاباد به فرهنگ متعالی و برخورداری از ویژگی‌های انسانی، شناخته می‌شوند، گفت: مردم این خطه فداکاری‌های فراوانی در راه صیانت از دین و کشور و همچنین پیشبرد امور کشور داشته‌اند و امروز نیز جوانان و قشرهای مختلف مردم این دیار گل سرسبد جوانان و مردم کشور هستند.

کد خبر 2047851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha