۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۲۲

"زوددویچه" تحلیل کرد:

اوباما نباید برای تعطیل کردن گوانتانامو بهانه بیاورد

اوباما نباید برای تعطیل کردن گوانتانامو بهانه بیاورد

یک روزنامه آلمانی با اشاره به یاس و ناامیدی روزافزون زندانیان گوانتانامو تصریح کرد که اوباما نباید دیگر لجبازیهای پارلمان را بهانه کند و باید هر چه سریعتر این زندان را تخلیه کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه "زوددویچه سایتونگ" در بخشی از یک تحلیل به اعتصاب غذای حدود 100 نفر از 166 زندانی زندان گوانتانامو اشاره کرده و نوشت: این بیشتر اظهار ناامیدی و یاس انسانهایی است که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند.

نویسنده در ادامه با تاکید بر اینکه اخیرا ارتش آمریکا امکانات رفاهی بیشتری را برای زندانیان گوانتانامو در نظر گرفته است در عین حال خاطر نشان کرد که البته مظنونین ترور در این زندان دقیقا می فهمند که شرایط آنها ناامید کننده است. آنها حدود یک دهه است که زندانی هستند و هیچ امیدی به محاکمه قانونی ندارند و نمی دانند چه مدت دیگر باید در این زندان باشند، سی سال یا چهل سال.

زوددویچه در ادامه نوشت: باراک اوباما نه تنها می خواست به جنگهای آمریکا پایان دهد بلکه بر آن بود تا کشورش را از حوزه های بی قانونی که سلفش بوش بعد از حادثه 11 سپتامبر وارد آن شده بود خارج کند.

این روزنامه آلمانی در بخش دیگری از این مطلب نوشت: اعتصاب غذای زندانیان گوانتانامو این مسئله را یادآوری می کند که گوانتانامو نه تنها به اعتبار آمریکا بلکه به خود این کشور هم لطمه زد.

نویسنده در ادامه نوشت که اوباما دیگر نباید لجبازیهای پارلمان را بهانه کند و باید از برتری و قدرت خود استفاده کرده و به تدریج این اردوگاه را تخلیه کند.

در ادامه آمده است: اوباما همواره خود را این گونه نشان می داد که موظف به احترام به شرافت انسانی است و از فقرا، بیماران و اقلیتها حمایت کرده و به مسلمانان جهان توجه می کند. البته نه تنها جنگهای بی اندازه اوباما با هواپیماهای بدون سرنشین و مواضعش درباره سوریه، بلکه بی توجهی وی به زندان گوانتانامو بر این ادعای وی سایه افکنده است.

کد خبر 2047918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha