۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۹:۳۱

جمع‌آوری بیش از 300 عنوان کتاب در 5 روز اول نمایشگاه تهران

جمع‌آوری بیش از 300 عنوان کتاب در 5 روز اول نمایشگاه تهران

معاون علمی و فرهنگی نمایشگاه کتاب تهران از جمع‌آوری حدود 300 عنوان کتاب خارجی و کمتر از 10 عنوان کتاب داخلی در 5 روز اول این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایون امیرزاده معاون علمی و فرهنگی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عصر امروز یکشنبه 15 اردیبهشت در جمع خبرنگاران از جمع‌آوری بیش از 300 عنوان کتاب که عرضه آنها با ضوابط نمایشگاه همخوانی نداشته است، خبر داد و گفت: در بخش ناشران خارجی حدود 300 عنوان کتاب که ضوابط نشر را رعایت نکرده‌اند، جمع‌آوری شده‌اند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر که این کتاب‌های چه ضوابطی را زیر پا گذاشته‌اند؟ یادآور شد: تخلفات آنها عمدتاً محتوایی بوده است و در میانشان از جعل نام خلیج فارس تا رعایت نکردن شئونات اسلامی و یا اختلاف انگیزی در کشور، همه را دربرمی‌گیرد.

رئیس کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران ادامه داد: هر ناشر خارجی که پا در خاک جمهوری اسلامی ایران می‌گذارد، باید تابع مقررات این نظام باشد و ما انتظار داریم که ضوابط نشر را رعایت کند.

امیرزاده همچنین گفت: اگر یک ناشر کتابش را در نمایشگاه عرضه می‌کند، چنانچه این کتاب در سایر غرفه‌ها هم عرضه شود، با او برخورد می‌شد چرا که این کار از کیفیت نمایشگاه می‌کاهد.

معاون علمی و فرهنگی نمایشگاه کتاب تهران در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر درباره تعداد عناوین کتاب‌های جمع‌‌آوری شده از بخش ناشران داخلی نمایشگاه بیست و ششم نیز تاکید کرد: من اول این را بگویم که دقت نظر و مسئولیت پذیری ناشران قابل تقدیر است ولی مواردی هم که بوده و عمدتاً هم تخلفات فرمی و شکلی بوده، پس از تذکر کتبی و اخطار لازم، اِعمال قانون کرده‌ایم.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد پیشتر نیز از جمع‌آوری تعداد معدودی کتاب در بخش ناشران داخلی نمایشگاه کتاب تهران خبر داده و به خبرنگار مهر گفته بود: برخی کتاب‌های دارای مجوز نشر اما فاقد مجوز عرضه در نمایشگاه عرضه شده بود که از سطح نمایشگاه جمع‌آوری شد. در دو، سه مورد هم شاهد توزیع کتاب‌های فاقد مجوز از وزارت ارشاد بودیم که جلوی عرضه آنها هم که تعدادشان کمتر از 10 عنوان بود، گرفته شد.

وی در پایان این مصاحبه تاکید کرد: ما هر روز صبح جلسه رسیدگی به تخلفات ناشران را برگزار می‌کنیم و همه تخلفات را در بخش‌های مختلف رصد می‌کنیم.

کد خبر 2047941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha