۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۲۱:۴۵

اخبار حوزه دانشگاه/

دانشگاه سمنان موفق به ثبت اختراع گنبد خنک کننده شد

دانشگاه سمنان موفق به ثبت اختراع گنبد خنک کننده شد

سمنان - خبرگزاری مهر: موفقیت دانشگاه سمنان به ثبت اختراع گنبد خنک کننده، اعزام 42 نفر از دانشجویان دانشگاه سمنان به المپیاد علمی و فراخوان طراحی آرم (لوگو) چهلمین سال تأسیس دانشگاه سمنان عناوین اخبار دانشگاهی امروز استان سمنان بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسئول دفتر مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از ثبت اختراع "مکانیزم تهویه و تبرید طبیعی" در این دانشگاه خبر داد.

داود معروفی گفت: اختراع "مکانیزم تهویه و تبرید طبیعی (گنبد خنک کننده)" متعلق به ابراهیم باقری طالقانی از اعضای هیئت علمی دانشکده هنر دانشگاه سمنان است که با همکاری پارک علم و فناوری این دانشگاه آن را به ثبت رسانده است.

وی خنک سازی محیط بدون استفاده از انرژی های تجدید ناپذیر را از قابلیت های این اختراع دانست.

مسئول دفتر مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان اظهار داشت: این اختراع با بهره گیری از ویژگی های طبیعی و موجود، تهویه و تبرید طبیعی صورت می پذیرد و می تواند تا حد زیادی منجر به کاهش دما شود.

معروفی افزود: طرح مورد نظر می تواند بر روی قسمتی از سقف نورگیرهای مرکزی ساختمان ها و یا بر روی کانال های مرکزی و فضاهای معماری نصب و راه اندازی شود و به شیوه طبیعی خنک سازی فضاهای داخلی را انجام دهد.

وی با بیان اینکه هدف از طراحی این محصول، تولید به شیوه سنتی نبوده است افزود: این محصول می تواند به شیوه صنعتی، در ابعاد مختلف و با مواد جایگزین تولید و در ساختارهای معماری عرضه شود.

معروفی با اشاره به اینکه کاربرد وسیع این محصول باعث صرفه جویی قابل توجه در مصرف انرژی در سطح کلان می شود ادامه داد: امروزه خنک کردن فضاهای داخلی توسط کولرهای آبی، کولرهای گازی و اسپلیت و موارد مشابه انجام می شود که هر کدام نیازمند صرف انرژی زیادی هستند.

42 نفر از دانشجویان دانشگاه سمنان به المپیاد علمی اعزام شدند

42 نفر از دانشجویان دانشگاه سمنان با پیگیری دفتر استعدادهای درخشان این دانشگاه به المپیاد علمی اعزام شدند.

26 نفر از دانشجویان شرکت کننده در این المپیاد علمی پسر و مابقی دانشجویان دختر بودند.

در این المپیاد که چند روز گذشته در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، دانشجویان اعزامی در 10 گروه آموزشی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

نتایج این المپیاد در آینده مشخص می شود.

فراخوان طراحی آرم (لوگو) چهلمین سال تأسیس دانشگاه سمنان

ستاد بزرگداشت چهلمین سال تأسیس دانشگاه سمنان ضمن تبریک به جامعه دانشگاهی از اساتید، دانشجویان، طراحی و صاحب نظران جهت طراحی آرم (لوگو) چهلمین سال تأسیس این دانشگاه دعوت می کند.

بکارگیری آرم دانشگاه، گویای چهلمین سال تأسیس دانشگاه، تا حد امکان گویای جایگاه علمی و فرهنگی دانشگاه ، سادگی و زیبایی از ویژگی های لوگو باشد.

ستاد بزرگداشت چهلمین سال تأسیس دانشگاه سمنان در نظر دارد از میان طرح های ارائه شده به سه طرح برتر که دارای بیشترین مؤلفه های مرتبط با موضوع باشد، جوایز نفیسی به شرح اهداء و طرح های برتر را با ذکر مشخصات طراح در سایت دانشگاه معرفی کند.

زمان ارسال آثار تا 5 خرداد ماه 1392 خواهد بود.

شرکت دانشگاه سمنان با 150 عنوان کتاب در نمایشگاه بین المللی کتاب

مدير مسئول انتشارات دانشگاه سمنان گفت: همزمان با برپایی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب، انتشارات دانشگاه سمنان با 150 عنوان کتاب در این نمایشگاه حاضر و با استقبال خوب بازدید کنندگان روبه رو شده است.

حمید رضا مولایی افزود:  اين انتشارات با معرفي آخرين  آثار منتشره علمي و پژوهشي اعضاي هيئت علمي دانشگاه سمنان در این نمایشگاه شرکت کرده است.

وی، کتابهای ارائه شده در این نمایشگاه چاپ اول، دوم و سوم هستند مولایی با بیان اینکه انتشارات دانشگاه سمنان در زمینه چاپ کتب دانشگاهی فعالیت می کند افزود: از عموم جامعه ي دانشگاهي دعوت می شود برای بازديد از آخرين كتب منتشره اين انتشارات به مصلاي بزرگ امام خميني (ره) سالن هفت، غرفه 28 مراجعه کنند.

بيست و ششمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران از 11 تا 21 اردیبهشت  به مدت 10 روز پذیرای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی است.

کد خبر 2048034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha