۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۴۰

با موافقت مسئول آلمانی/

فضای کافی به ناشران ایرانی در نمایشگاه آتی کتاب فرانکفورت اختصاص می‌یابد

فضای کافی به ناشران ایرانی در نمایشگاه آتی کتاب فرانکفورت اختصاص می‌یابد

در دیدار قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران و مدیر منطقه آسیا و آفریقای نمایشگاه کتاب فرانکفورت مقرر شد در دوره آتی این نمایشگاهٰ فضای کافی در اختیار ناشران ایرانی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته و در جریان برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، محمد عظیمی قائم مقام این نمایشگاه میزبان اورسلا هولپ مدیر منطقه آسیا و آفریقای نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت بود و با این مقام آلمانی درباره نحوه حضور نمایشگاه کتاب فرانکفورت در نمایشگاه کتاب تهران گفتگو کرد.

در این دیدار که محمد اللهیاری، مدیرکل اداره کتاب وزارت ارشاد و معاون امور نمایشگاهی نیز در آن حضور داشت، درباره جانمایی غرفه ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت به صورت «کشور» مذاکره شد.

بر این اساس مقرر شد فضای مناسبی با وسعت کافی در اختیار کشور ایران قرار گیرد و ناشران ایرانی که در نمایشگاه کتاب فرانکفورت ثبت‌نام می‌کنند، به منظور یکپارچگی حضور ایران در این نمایشگاه در کنار غرفه کشور خود حضور داشته باشند.

نمایندگان نمایشگاه‌های کتاب تهران و فرانکفورت همچنین در مورد همکاری دوجانبه و تبادل تجربیات فرهنگی این دو نمایشگاه مذاکره کردند و توافقاتی بین آنها به منظور واگذاری محل‌هایی برای سخنرانی و فعالیت‌های جانبی بخش کودک و نوجوان و بین‌الملل ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، معرفی تصویرگران ایرانی، صنعت چاپ و نشر ایران و ایرانشناسی، از دیگر موضوعاتی بود که دو طرف به بحث و تبادل نظر درباره آن پرداختند.

کد خبر 2048151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha