۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۱۲

گزارش مهر از کردستان/

علمای اهل سنت هتک حرمت صحابی پیامبر(ص) را محکوم کردند/ سابقه قبلی نبش قبر توسط گروه های تکفیری در ایران

علمای اهل سنت هتک حرمت صحابی پیامبر(ص) را محکوم کردند/ سابقه قبلی نبش قبر توسط گروه های تکفیری در ایران

ماموستا عبدالرحمن خدايي با بيان اينكه احترام به صحابي پيامبر اسلام در هر شرايط و زماني بر همگان واجب است اظهار داشت: اين گونه اقدامات بار ديگر توطئه ها عليه مسلمانان را براي سراسر جهان عيان كرد.

به گزارش خبرنگار مهر از کردستان، توهين به مقدسات اسلامي به عنوان شيوه اي جديد از سوي دشمنان دين مبين اسلام از چند سال قبل تاكنون به عنوان يك توطئه و دسيسه هر از چند گاهي در كشورهاي مختلف انجام مي شود و به همين دليل اين بار و از سوي يك گروه تندرو در كشور سوريه قبر يكي از صحابي پيامبر اسلام نبش شد و بر همين اساس نيز جمعي از علماي اهل سنت كردستان در گفتگو با خبرنگار مهر اين اقدام را توطئه جديد صهيونيست ها بر عليه مسلمانان اعلام كردند.

نبش قبر و توهين به صحابي پيامبر اسلام از سوي گروه هاي مدعي مسلمان بودن در حالي طي چند روز اخير در دو كشور اسلامي صورت گرفته است كه اين روزها بيداري اسلامي هر روز موج جديدي در سراسر جهان ايجاد مي كند و به همين دليل دشمن تلاش مي كند كه شكست هاي خود را با اين گونه توطئه ها جبران كند.

سابقه قبلی نبش قبر

داستان نبش قبر صحابي پيامبر اسلامي براي اولين بار نيست كه انجام مي شود بلكه چندين سال قبل نيز باز هم گروه هاي تكفيري سلفي در استان كردستان و مناطق كردنشين كشور عراق دست به نبش قبر شيوخ و بزرگان ديني اين منطقه زدند و به همين دليل است كه اقدامات صورت گرفته در كشور سوريه در ادامه همين توطئه ها و دسيسه هاي است كه از چندين سال قبل و از مناطق كردنشين ايران و عراق آغاز شد.

حدود 10 سال قبل قبر شماري از شيوخ و بزرگان ديني اهل سنت در مناطق كردنشين ايران اسلامي و شمال عراق از سوي گروه هاي تندرو سلفي نبش شد و در بعضي از موارد قبور مطهر آنها به آتش كشيده شد كه آن اقدام گروه هاي سلفي و اين گونه اقداماتي كه اين روزها در سوريه و اردن نيز مشاهده مي شود در راستاي همان اهداف پليدي است كه چند سال قبل باعث خشم و انزجار مردم منطقه از اين گونه اعمال شد.

بعد از انجام اين اقدام غيرشرعي و غيراسلامي از سوي گروه هاي تندرو و تكفيري، جمعي از علما، روحانيون و اقشار مختلف مردم با انتشار بيانيه ها و برگزاري تجمع انزجار خود را از اين اقدام انجام داده و خواستار برخورد با عوامل اين حركت ناپسند شدند.

تجمع علمای اهل سنت در سنندج در محكوميت نبش قبر صحابي پيامبر/بهائیت و وهابیت همواره دشمن اسلام

علما و روحانیون و همچنين اقشار مختلف مردم کردستان در اجتماعی اعتراض آمیز اهانت به ساحت مقدس “حجر بن عدی” صحابه گرامی رسول الله(ص) و مقدسات مسلمانان را در کشور سوریه محکوم کردند.

در این اجتماع اعتراض آمیز مردم متدین کردستان بر مجازات عاملان این جنایت ضدبشری تاکید کردند و خواستار شکستن سکوت جوامع بین المللی و علمای بزرگ اسلامی در این خصوص شدند.

عبدالسلام کریمی از علمای اهل سنت کردستان و استاد دانشگاه در این اجتماع مردمی طي سخناني اظهار داشت: بهائیت و وهابیت همواره دشمن اسلام بوده و برای خدشه دار کردن صفوف به هم پیوسته مسلمانان تلاش کرده اند و برای آنان شیعه و سنی و مقدسات اسلامی هیچ جایگاهی ندارد.

وی افزود: آنان مزدوران حلقه به گوش استکبار و صهیونیسم جهانی بوده و عملکرد ضد اسلامیشان در کشورهای مختلف دنیا به ویژه افغانستان، سوریه و عراق برای همگان نمایان است.

عبدالسلام کریمی:نبش قبر حتی اگر قبر غيرمسلمان باشد نيز جایز نیست

عبدالسلام کریمی به حدیثی از پیامبر اسلام (ص) در رابطه با نبش قبر اشاره کرد که می فرمایند "هرگاه سرزمین دشمن را فتح کردید، نبش قبر نکنید" و اظهار داشت: نبش قبر شرعا و عقلا جایز نیست و در آموزه های دینی مکررا بر آن تاکید شده است.

وی با بیان اینکه حضرت محمد (ص) در حدیثی دیگر می فرمایند "لعنت بر کسی که نبش قبر می کند"، افزود: نبش قبر نوعی اهانت به صاحب قبر و اعتقادات وی است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در گذشته نیز شاهد نبش قبر شیوخ کردستان عراق بوده ایم و امروز نیز دشمن با توطئه های جدید در حال اهانت به مقدسات مسلمانان است و همانگونه که در آن زمان اهانت ها را محکوم کردیم امروز نیز این عمل غيراسلامي و غيرانساني را محکوم می کنیم.

حجت الاسلام سیدمحمد سادات مسئول دفتر مجمع جهانی اهل بیت(ع) در استان کردستان نیز در این مراسم  بر حفظ وحدت و یکپارچگی پیروان مذاهب مختلف اسلامی در این خصوص تأکید کرد و افزود: مردم کردستان همواره محب اهل بیت(ع) و بزرگان دینی بوده اند و حضور گسترده آنان در این اجتماع دشمن شکن نشان از انزجار بالایشان نسبت به این حرکت شنیع است.

در ادامه این تجمع اعتراضی نیز تنی چند از علما و روحانیون برجسته اهل سنت کردستان مباحثی را پیرامون محکومیت این حرکت شنیع بیان کردند و مردم اهل سنت سنندج با تکبیر و شعارهای ضداستکباری این حرکت شنیع را محکوم کردند و خواستار مجازات سریع عاملان این جنایت شدند.

ماموستا عبدالرحمن خدايي:نبش قبر صحابي پيامبر ادامه توطئه هاي دشمن عليه مسلمانان است

نماينده مردم كردستان در مجلس خبرگان رهبري ماموستا عبدالرحمن خدايي نيز در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن محكوم كردن نبش قبر صحابي پيامبر در كشور سوريه از سوي گروه موسوم به ارتش آزاد اين كشور اظهار داشت: اين گونه اقدامات بار ديگر توطئه ها عليه مسلمانان را براي سراسر جهان عيان كرد.

وي افزود: كساني كه اين گونه اقدامات و حركت هاي غيرقابل قبول و غيراسلامي را انجام مي دهند به ابزار دست كشورهاي غربي و دشمنان دين مبين اسلام تبديل شده اند و به همين دليل ما نيز بايد در هر شرايطي در مقابل اين توطئه ها با هوشياري هرچه تمامتر دفاع كنيم.

نماينده مردم كردستان در مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه بانه با بيان اينكه احترام به صحابي پيامبر اسلامي در هر شرايط و زماني بر همگان واجب است، بيان كرد: دشمن سعي مي كند تا با اينگونه اقدامات به اهداف و توطئه هاي شيطاني خود دست پيدا كند كه بدون شك با آگاهي و حضور مسلمانان در صحنه دشمن هيچ نتيجه اي به دست نمي آورد.

وي با اشاره به اينكه احترام به بزرگان دين مبين اسلام در هر شرايطي يك امر واجب است، يادآور شد: کسانی که اهل ایمان هستند و از بزرگان اسلام بوده اند همانطور که در زمان حیاتشان محبوب و شریف بودند و حرمت آنها در آن زمان نگه داشته شده  در زمانی که دیگر در قید حیات نیستند همچنان باید مورد احترام باشند و به همين دليل نيز در اين زمان بايد شاهد محكوميت اين اقدام از سوي تمامي كشورهاي اسلامي در سراسر جهان باشيم.

ماموستا حسام الدين مجتهدي:توهين و هتك حرمت صحابي پيامبر با هدف ايجاد تفرقه در بين مسلمانان صورت مي گيرد

امام جمعه سنندج و نماينده مردم كردستان در مجلس خبرگان رهبري ماموستا حسام الدين مجتهدي نيز در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن محكوم كردن نبش قبر صحابي پيامبر اسلامي در كشور سوريه و همچنين هتك حرمت به بزرگان دين مبين اسلام از سوي گروه هاي تكفيري و تندرو عنوان كرد: هدف اصلي از اين گونه اقدامات و حركت ها ايجاد اختلاف و دامن زدن به تفرقه در بين مسلمانان است.

وي با محكوم كردن اين گونه اقدام و هر گونه حركتي كه در راستاي ايجاد اختلاف در بين مسلمانان باشد، گفت: وقتي كه دشمن نمي تواند به صورت روشن با اسلام مقابله كند با برنامه ريزي حركت ها و اقدامات ناپسند اين چنين برنامه ها و توطئه هاي خود را به پيش مي برد كه بدون شك حركت هاي اين چنين همواره محكوم به شكست و نابودي است.

نماينده مردم كردستان در مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر لزوم هوشياري و آگاهي مسلمانان در مقابل اين گونه اقدامات دشمن افزود: بدون شك همه ما وظيفه داريم كه به عنوان يك مسلمان حركت هاي اين چنين را محكوم كنيم تا دشمن ديگر جرات همچنين جسارت هاي به خود ندهد.

دشمنان به دنبال جلوگيري از بيداري اسلامي هستند

شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي كردستان با انتشار بيانيه اي نبش قبر و تخريب حريم صحابي گرانقدر پيامبر اسلامي و امام علي (ع) را محكوم كرد و در اين بيانيه آورده است: "در پي كشتار اخير مردم بي‌گناه سوريه و تخريب حرم و نبش قبر مطهر صحابي گرانقدر پیامبراعظم (ص) و امام علي (ع) حجر بن عدي توسط تروريست‌هاي جنايتكار و همچنين تخريب اماكن مقدس ديني نشان از استيصال غرب در مواجه با جبهه بزرگ بيداري اسلامي است. تروريست‌هاي خارجي به همراهي وهابي‌هاي سلفي افراطي و حمايت‌هاي همه ‌جانبه نظام سلطه غرب به سركردگي مثلث شوم آمريكا، انگليس و اسرائيل درصدد ايجاد اختلافات و درگيري‌هاي قومي ـ مذهبي و قبيله‌اي هستند تا از اين طريق به خيال خام خود جلوي امواج بيداري اسلامي و مقاومت مردمي را در سطح منطقه خاورميانه گرفته و بتوانند در عقبه جهاد اسلامي و مقاومت مردم قهرمان و مبارز در لبنان و فلسطين خدشه‌اي جبران‌ناپذير ايجاد كنند، اما زهي خيال باطل كه استكبار جهاني با كمك دلارهاي نفتي برخي دول خود فروخته عربي و سياستمداران دست‌نشانده مطيع خود بتوانند حتي ذره‌اي مسلمانان حقيقي به ويژه اهل تشيع و تسنن را با اين خيمه ‌شب‌بازي‌هاي كودكانه و نقشه‌هاي نخ‌نماي شده خود از حركت در صراط مستقيم و تحكيم وحدت و اتحاد و انسجام بازدارند و به قول مقام معظم رهبري نگاهي هوشمندانه و با بصيرتمندي تمام به اين صحنه‌ هاي درگيري و خشونت‌هاي خياباني جماعتي خودفروخته و مزدور استكبار كه به خوش رقصي و عربده‌كشي چندروزه خود دل خوش كردند دست تا مفرق در خون بي‌گناهان دشمن انسانيت و اخلاق از جمله صهيونيسم بين‌الملل و آمريكاي ام‌الفساد قرن را در پس اين فجايع بشري به روشني نشان مي‌دهد".

در ادامه اين بيانيه آمده است: "اين قبيل اقدامات ضدانساني و شنيع آن هم در تخريب اماكن مقدس مذهبي و تخرب حرم‌ها و مقبره‌ها ي  بزرگان دين فقط در پي دامن زدن به جنگ مذهبي در داخل سوريه و حمله و آتش زدن آرامگاه جعفربن ابي طالب معروف به جعفر طيار، در منطقه «المزار» در استان كرك واقع در جنوب اردن، با هدف اختلاف و درگيري بين شيعه و سني طراحي شده است تا از اين طريق دشمن بتواند در تضعيف روحيه‌هاي اعتقادي و جهادي و از قدرت امواج سهمگين بيداري اسلامي كه امروز به استكبار جهاني ضرباتي سخت و مهلك مي‌زند، بكاهد و مسلمانان را از توجه به اهداف متعالي و آرمان‌هاي والاي انساني ـ الهي خود به ويژه در آزادسازي قدس شريف منحرف ساخته و هزينه‌هاي مقاومت و جهاد اسلامي را افزايش دهند".

 

کد خبر 2048196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha