۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۰۲

کمیسیون تلفیق با پیشنهاد درآمد 66 هزار میلیاردی هدفمندی مخالفت کرد

کمیسیون تلفیق با پیشنهاد درآمد 66 هزار میلیاردی هدفمندی مخالفت کرد

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس از تجدید رای این کمیسیون برای تغییر سقف درآمد هدفمندی یارانه ها در سال 92 خبر داد و گفت: پیشنهاد کسب درآمد 66 هزار میلیارد تومانی از هدفمندی در سال 92 پس از توصیه های رئیس مجلس به کمیسیون مبنی بر اینکه یارانه دریافتی مردم تغییری نکند مطرح شد اما این پیشنهاد رای نیاورد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، جعفری قادری سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ظهر روز دوشنبه در نشست خبری آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق را تشریح کرد.

وی به حضور لاریجانی رئیس مجلس در جلسه عصر روز گذشته این کمیسیون اشاره کرد و گفت:  دکتر لاریجانی توصیه هایی به کمیسیون داشتند مبنی بر اینکه با توجه به پایان کار دولت و احتمال تفاوت نگاه دولت بعدی در مورد یارانه ها بهتر است سعی کنید بحث هدفمندی در سال 92 دستخوش تغییر نشود و مبلغی که به مردم پرداخت می شود تغییر نکند تا  اگر دولت بعدی نظری درباره تغییرات داشت با  ارایه لایحه ای این تغییرات اعمال شود.

قادری گفت: توصیه دیگر آقای لاریجانی توجه به امور دینی و عدم تخصیص برخی اعتبارات به برخی از نهادهای دینی بود که از کمیسیون تلفیق خواست اعضای کمیسیون سعی کنند تا اعتبارات نهادها را به اندازه سال گذشته تامین کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس یادآور شد: توصیه دیگر لاریجانی تحویل گزارش کمیسیون تلفیق تا پایان وقت اداری امروز دوشنبه به اداره قوانین بود تا گزارش های این کمیسیون در جلسه روز چهارشنبه در صحن مجلس بررسی شود.

قادری گفت: البته با توجه به این مباحثی که در کمیسیون باقی مانده است احتمال دارد که گزارش کمیسیون یکشنبه به صحن مجلس برسد.

وی درباره بحث هدفمندی یارانه ها و طرح دوباره آن گفت: به دنبال توصیه های آقای لاریجانی برای هدفمندی  پیشنهادی مطرح شد و نگاه برخی از اعضا این بود که پرداخت یارانه نقدی به مردم نباید کم شود نظر این بود که روی سقف درآمد هدفمندی تغییری داده نشود اما روی مصارف ورود پیدا کنیم. به طوری که پرداختی به مردم تا سقف 42 هزار میلیارد تومان باشد و 8  هزار میلیارد باقی مانده بین بخش بهداشت و درمان و تولید توزیع شود و دولت دیگر سهمی از هدفمندی نداشته باشد که البته برخی از اعضا بان این پیشنهاد مخالفت کردند بنابراین به رای رسید.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس ادامه داد: پیشنهاد دیگر این بود که سقف درآمد هدفمندی از 50 هزار میلیارد به 66 هزار  میلیارد تومان سال قبل برسانیم تا مشکل بهداشت و تولید هم حل شود.

وی  ادامه داد: اما این پیشنهاد هم به تصویب نرسید در صورتی که این پیشنهاد به تصویب می رسید قیمت حامل های انرژی به میزان  100 درصد افزایش می یافت.

قادری گفت: ممکن است در صحن مجلس در خصوص موضوع هدفمندی پیشنهاداتی مطرح شود که سهم تولید و دولت حذف و تعدیل شود تا سقف پرداختی به مردم تغییر نکند.

وی در بخش دیگری از گفت: با توجه به این که سال 92 به نام حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری شده است دکتر لاریجانی پیشنهاد دادند تا احکامی در بودجه 92 در خصوص حماسه اقتصادی گنجانده شود. از آنجایی که کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی طرحی برای حنایت از تهیه کرده و آن را به مجلس  ارایه کرد اما امکان دارد که بررسی آن به طول انجامد مقرر شد بخشی از مواد این طرح را که بار مالی دارد در بودجه بگنجانیم تا اعتبار پیش بینی شود.  بنابراین کمیسیون تلفیق همچنان باید روی این موضع کار کند.

ادامه دارد...

کد خبر 2048508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha