۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۳۹

در نمایشگاه کتاب تهران/

18 مجموعه شعر جدید حوزه هنری استان تهران رونمایی شد

18 مجموعه شعر جدید حوزه هنری استان تهران رونمایی شد

18 مجموعه شعر جدید حوزه هنری استان تهران در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از 18 عنوان کتاب مجموعه «حلقه اتفاق» که به همت حوزه هنری استان تهران به چاپ رسیده اند، بعد از ظهر امروز دوشنبه 16 اردیبهشت با حضور محمد سرشار رئیس حوزه هنری استان تهران، عباس محمدی مسئول دفتر شعر حوزه هنری استان تهران و جمعی از شاعران این مجموعه در محل غرفه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور واقع در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

سرشار در ابتدای این برنامه گفت: کتاب‌هایی که امروز رونمایی می‌شوند، 18 عنوان از کتاب‌های طرح حلقه اتفاق هستند که تحت نظر آقای فاضل نظری و عباس محمدی به چاپ رسیده اند. یکی از ماموریت‌های حوزه هنری استان تهران، همکاری با جوانان بوده است و کتاب‌های مجموعه حلقه اتفاق هم کتاب‌های شاعران جوان است. البته حوزه هنری استان تهران را به برگزاری جشنواره فیلم 100 هم می‌شناسند.

وی افزود: از مجموعه شعرهایی که امروز رونمایی می‌شوند، 14 عنوان منتشر شده و از چاپخانه خارج شده اند که از روز جمعه به نمایشگاه آمده و در غرفه انتشارات سوره مهر عرضه شده اند. 4 عنوان دیگر نیز تا ساعاتی دیگر به غرفه سوره مهر رسیده و عرضه شان آغاز می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان تهران گفت: عناوین کتاب‌هایی که رونمایی می‌شوند عبارتند از:

«از سیب‌ها بپرس» از مژگان عباسلو، «لیلی خانه‌دار» از مریم رزاقی، «تمام آدم‌ها یك خواب می‌بینند» از امیر اکبرزاده، «یك بركه بغض» از مهرداد افضلی، «آتش و گلستان» از سارا جلوداریان، «شب دنباله‌دار» از ناصر حامدی، «كیفرخواست» از ‌هادی حسنی، «رأس ساعت سر» از مهدی رحیمی، «زمستان از گریبان تو آیا سر برآورده‌است» از علیرضا رجبعلی زاده، «شب‌گریه‌های مولانا» از علیرضا سلیمانی، «از پنجره تا دیوار» محمدحسین صفاریان، «صحن علنی» از سینا علیمحمدی، « قبلاهای غمگین» از آرش فرزام صفت، «چشمانمان به تاریكی عادت می‌كنند» از فاطمه قطب، «سكوت گفتنی» از سودابه مهیجی، «خوشه‌های مینیاتوری» از عالیه مهرابی، «خواب مشترك» از رضا نیكوكار، «همین معجزه‌های معمولی» از عبدالحمید ضیایی.

در ادامه این برنامه عباس محمدی گفت:‌ برای تدوین مجموعه حلقه اتفاق، مجموعه اشعار 120 شاعر جوان مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت به 20 شاعر و 20 عنوان رسیدیم. 18 عنوان از این 20 کتاب چاپ شده و 2 عنوان دیگر آن باقی مانده است.

این شاعر گفت: از مزایایی که مجموعه‌های حلقه اتفاق دارند این است که در انتخاب آن‌ها سعی کردیم تعهد و شاعرانگی در شعرها وجود داشته باشد. به علاوه الگو و ممتاز بودن شاعرهایی که قرار است در آینده اسمشان شنیده شود، نیز برایمان اهمیت داشت. شاعران این مجموعه‌ها همچنین ارتباطشان را با گذشته شعر فارسی قطع نکرده‌اند.

کد خبر 2048728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha