۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۳۷

در نشستی معرفتی؛

سبک زندگی از نگاه امام رضا (ع) بررسی شد

 سبک زندگی از نگاه امام رضا (ع) بررسی شد

اراک - خبرگزاری مهر: نشست معرفتی با موضوع «سبک زندگی از نگاه امام رضا (ع)» با حضور فعالان فرهنگی در عرصه عفاف و حجاب و کارکنان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یک استاد دانشگاه در این نشست ظهر روز دوشنبه در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: ترویج فرهنگ رضوی در جامعه به ویژه در بین نسل جوان ضروری است.

 دکتر محمد حسین رجبی دوانی با اشاره به اینکه هفته فرهنگ رضوی فرصت مناسبی برای این امر است٬افزود: مسوولان فرهنگی باید در این راستا تلاش کنند.

وی  با اشاره به عدم وجود اطلاعات در رابطه با زندگی ائمه اطهار(ع) و فرزندان ایشان افزود:  به دلیل مکتوب شدن وقایع تاریخی به دست اهل سنت و اینکه ائمه به دلیل وجود دشمنان زیاد یا در زندان به سر میبردند و یا تقیه می کردند شیعیان اطلاعات جامع و کاملی مکتوبی پیرامون زندگی آن بزرگواران ندارند.

رجبی دوانی با اشاره به اینکه اطلاعاتی هم اکنون از زندگی امام رضا(ع) دراختیار است٬ اضافه کرد: این اطلاعات بیشتر مربوط به سال‌های پایانی زندگی ایشان است که در مرو و در زمان خلفای عباسی بودند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در دوران صفویه و بعد از آنان تاریخ نویسان مسلمان توانستند در رابطه با زندگی ائمه اطهار(ع) مطالبی را بنویسند و در ایران هم پس از انقلاب اسلامی ایران محققان و اندیشمندان بزرگ به جمع آوری آثار و روایات مکتوب در خصوص زندگانی ائمه کردند.

وی با اشاره به اجرای طرح هفته فرهنگ رضوی گفت: این برنامه یک برنامه کامل و جامع است که در سراسر کشور همزمان برگزار و بسترمناسبی برای آشنایی هر چه بیشتر مردم با آن امام همام فراهم کرده است.

این استاد دانشگاه عبادت، ذکر، توجه به امور مسلمین، اطعام فقرا، همنشینی با مستضعفان و مقابله با ظلم به مردم را از منش زندگی آن بزرگوار عنوان کرد.

گفتنی است، این نشست به همت ستاد برگزاری هفته فرهنگ رضوی استان مرکزی وبا همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی برگزار شد.

کد خبر 2048733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha