۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۹:۱۱

ادامه بارش ها در مناطق غربی کشورطی سه روز آینده /کاهش 10 درجه ای دما در شمال کشور

ادامه بارش ها در مناطق غربی کشورطی سه روز آینده /کاهش 10 درجه ای دما در شمال کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم بارش ها در مناطق غربی کشور طی سه روز آینده خبر داد.

عبدالرضا امیدوار شهری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی طی سه روز آینده به طور متناوب برای شمال غرب، غرب، جنوب غرب و برخی نقاط مرکزی  رگبار و رعد و برق، وزش باد و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود.

به گفته وی، طی این مدت بارش در استان های غربی و دامنه های مرکزی زاگرس شدت بیشتری خواهد داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: طی سه روز آینده شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

امیدوار اظهار داشت: چهارشنبه با نفوذ شارش های سرد شمالی به سواحل جنوبی دریای خزر بارش همراه با کاهش دما در سواحل جنوبی دریای خزر آغاز و تا پنج شنبه شب به صورت تناوبی ادامه خواهد داشت و در این مدت دریای خزر مواج خواهد بود.

وی افزود: روز های سه شنبه و چهارشنبه به تناوب بارش باران گاهی با رعد و برق، وزش باد لحظه ای و تگرگ در برخی نقاط استان های  کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و غرب اصفهان از شدت بیشتری برخوردار است از این رو آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها در این نواحی پیش بینی می شود.

امیدوار یادآور شد: چهارشنبه و پنج شنبه دمای هوا در استان های واقع در نوار شمالی به ویژه سواحل جنوبی دریای خزر حدود 5 تا 10 درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، فردا آسمان تهران کمی ابری در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و گاهی وزش باد و در ارتفاعات بارش پراکنده است. بیشینه و کمینه دما همانند امروز برابر 28 و 19 درجه سانتیگراد خواهد بود.
 

کد خبر 2048865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha