۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۴۸

ديدار معاون وزير امور خارجه كوبا با معاون اروپا و آمريكاي وزارت امور خارجه

ديدار معاون وزير امور خارجه كوبا با معاون اروپا و آمريكاي وزارت امور خارجه

روخيلو سيررا دياز معاون سياسي وزارت امور خارجه كوبا كه در چارچوب مشورتهاي سياسي دوره اي دو كشور به تهران سفر کرده است با علي اصغر خاجي معاون اروپا و آمريكاي وزارت امور خارجه كشورمان ملاقات کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر،  در اين ملاقات طرفين با ابراز خرسندي از روند گسترش روابط دو كشور ، با توجه به تحولات سريع در روابط بين الملل بر تقويت هرچه بيشتر همكاري دو كشور در عرصه هاي بين المللي تاكيد نمودند.


معاون سیاسی وزارت امور خارجه کوبا با تاكيد بر حق جمهوري اسلامي ايران در استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي ، برخورد دوگانه برخي كشورها با اين موضوع را محكوم کرد.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امورخارجه کشورمان نیز با اشاره به برخورد مزورانه برخي از كشورهاي غربي با مفاهيمي مانند حقوق بشر و افراط گري ، حمايت اين كشورها از تروريست ها و افراط گرايان در سوريه را مصداق روشني از تعارض سياست هاي اين كشورها دانست و بر همكاري كشورهاي مستقل از جمله جمهوري اسلامي ايران و كوبا در راستاي افشاي اين رويكرد هاي مزورانه و سياست هايي كه صلح و امنيت بين المللي و منطقه اي را در معرض تهديد قرار مي دهد ، تاكيد کرد.

معاونين وزراي خارجه ايران و كوبا همچنين تحولات بين المللي و روندهاي سياسي در آمريكاي لاتين و خاورميانه را مورد بررسي قرار دادند و بر ضرورت رعايت اصول حاكميت ، تماميت ارضي ، عدم مداخله در امور داخلي كشورها و توجه به مطالبات مردم تاكيد کردند.

 طرفين در خصوص تحولات سوريه، با يادآوري اهميت خاتمه يافتن خونريزي و مداخله خارجي در این کشور، استفاده از ظرفيت نهادهاي بين المللي در جهان سوم مانند جنبش عدم تعهد را مورد تاكيد قرار دادند.
 

کد خبر 2049208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha