۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۳۲

رئیس قوه قضائیه:

تعداد و تنوع کتاب‌های نمایشگاه برایم تعجب‌انگیز بود

تعداد و تنوع کتاب‌های نمایشگاه برایم تعجب‌انگیز بود

آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه گفت: تعداد و تنوع کتاب‌های نمایشگاه امسال کتاب تهران چه در بخش لاتین، چه عربی و چه داخلی برایم خیلی تعجب‌انگیز بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه صبح امروز پس از بازدید از بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران گفت: من واقعاً خیلی خوشحالم که چنین فرصت مغتنمی برای مردم عزیز ما فراهم شده است. مجموعه بسیار متنوعی از کتاب های داخلی و خارجی در نمایشگاه هست ولی چند روزی فرصت می خواهد که آدم کتاب ها را تماشا کند و آنهایی را که مورد نظرش است، تهیه کند.

وی افزود: من حدس می‌زنم نمایشگاه امسال کتاب تهران با کیفیتی که چندین سال پیش داشت، خیلی فرق می کند و از جمله تنوع کتاب ها بسیار خوب است و خودش یک موج مطالعه و تحقیق ایجاد می‌کند. البته به خاطر وضع ارزی، در مورد کتاب های خارجی مشکلاتی هست و تهیه آنها برای خیلی از کتاب دوستان مشکل است ولی در عین حال نفس همین کتاب ها هم فرصت خوبی است برای اهل تدبر.

رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: تعداد و تنوع کتاب های نمایشگاه امسال چه در بخش لاتین، چه عربی و چه بخش داخلی برای من خیلی تعجب‌انگیز بود و فکر می کنم اگر مردم به نمایشگاه مراجعه کنند، حتماً از این گلستان، گل هایی را خواهند چید.

آیت الله صادق آملی لاریجانی که بیشتر خریدهای خود را در بخش خارجی نمایشگاه کتاب تهران انجام داد، درباره جذابیتی که این قسمت از نمایشگاه برایش داشته است، گفت: بنده معمولاً فرصت می کنم که کتاب‌های ناشران خودمان را تهیه کنم اما فرصت تهیه کتاب های خارجی معمولاً فراهم نیست. البته من هم خیلی محدود نگاه کردم و با توجه به علایق خودم که فلسفه و کلام و امثال اینهاست، مراجعه کردم به بخش خارجی و کتاب هایی را تهیه کردم.

وی ادامه داد: من در نمایشگاه امسال، کتاب هایی دیدم که قبلاً ندیده بودم و برایم بسیار جذاب بود مخصوصاً در کتب و آثار علمای خودمان که به عربی است. من فکر می کنم در این نمایشگاه، مجموعه گرانبهایی در یک جا فراهم شده و خوب است حتی کسانی که قدرت خرید کتاب را ندارند، یک بار بیایند و از اینجا دیدن کنند و از کمیت و کیفیت کتاب های خارجی چه عربی و چه انگلیسی مطلع شوند

رئیس قوه قضائیه همچنین گفت: در بخش داخلی هم تنوع کتاب ها برایم عجیب بود و برای من که از قدیم با کتاب آشنا هستم و کتاب دوست بوده ام و کتابخانه خوبی هم دارم، اینها برایم خیلی جذاب و نو بود. من به دست اندرکاران این مجموعه ها که واقعاً با تلاش شبانه روزی توانسته اند این کتاب ها را اینجا جمع کنند، خسته نباشید می‌گویم و امیدوارم زحمات آنها مهجور نباشد.

کد خبر 2049279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha