۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۸:۳۳

رئیس دانشگاه ادیان قم تأکید کرد:

گروههای سلفی تکفیری دشمن شیعه و سنی هستند/ انتقاد شدید از عدم توجه به بحث وحدت در کشور

گروههای سلفی تکفیری دشمن شیعه و سنی هستند/ انتقاد شدید از عدم توجه به بحث وحدت در کشور

حجت الاسلام نواب با بیان اینکه گروههای سلفی تکفیری وابسته به اهل سنت نیستند بلکه آنها دشمن شیعه و سنی هستند، ایجاد وحدت میان شیعه و سنی را تنها راه نجات از جنایات این گروه توصیف کرد و گفت: چرا وقتی رهبری در زمینه حفظ وحدت شیعه و سنی و دوری از اهانت به مقدسات اهل سنت سخنرانی می کنند کسانی که ادعای ولایت پذیری دارند، به فرمایشات ایشان بی توجهی می کنند؟ نتیجه این بی توجهی ها این می شود که آن وهابیت تکفیری سلفی از این کلام ما سوء استفاده می کند.

حجت الاسلام ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم، در مورد ریشه های سیاسی و فکری گروههای سلفی و تکفیری به خبرنگار مهر گفت: فتنه ای در جهان اسلام ایجاد شده است و یک گروه اقلیت وهابی تکفیری سلفی -چون همه سلفی ها تکفیری نیستند- فتنه ای در جهان را شروع کردند.

وی افزود: ریشه این گروهها هم یک خط استعماری است که همه قدرتها از سلاطین و امرا و حکما این خط را داشتند و حالا آمریکا پشت آن است و یک وقتی عربستان پشت آن بود و یک زمانی که آمریکا نبود، انگلیس رهبر این فتنه بود و 500 سال قبل خط استعماری اختلاف بین شیعه و سنی توسط انگلیس آغاز شده بود و قبل از آن توسط بنی عباس و قبل از آن توسط بنی امیه طراحی بود و در طول تاریخ خط کفر و نفاق در مقابل اسلام و قرآن از این فتنه استفاده کرد و ریشه این تفکرات وحشیانه در کفر و نفاق است و هر زمانی هم سردمدار کفر و نفاق یک فردی است.

نواب با تأکید بر اینکه این گروهها وابسته به اهل سنت نیستند بلکه بر طبق اعلام مقام معظم رهبری این گروههای جنایتکار هم دشمن شیعه و هم دشمن سنی هستند. دشمن می خواهد این اقدامات وحشیانه را دعوای شیعه و سنی جلوه دهد در حالیکه این دعوا دعوای شیعه و سنی نیست، این دعوای یک اقلیت منحرف از جهان اسلام با جهان اسلام است؛ این اقلیت تنها با شیعه دعوا ندارد بلکه با همه دعوا دارد. باید با جهان اهل سنت برای ریشه کن کردن این بلایا دست به دست هم دهیم.

عضو شورایعالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تأکید بر سخنان مقام معظم رهبری در کردستان مبنی بر دوری از تفرقه بین مسلمین، تصریح کرد: اگر شیعه و سنی متحد شوند دیگر نمی گذارند این گروه معاند و مخالف، این بلاها را بر سر شیعه و سنی بیاورد و ما دیدیم که الازهر و علمای اهل سنت این اقدامات وحشیانه را محکوم کردند. شیعه و سنی عضو خانواده اسلام هستند و باید در خانواده وحدت خود را حفظ کنیم تا کسی جرأت نکند سوءاستفاده کند.

حجت الاسلام نواب در پاسخ به اینکه با وجود برگزاری نشستهایی که میان علمای جهان اسلام در حوزه تقریب مذاهب اسلامی برگزار می شود، چرا نتیجه بالعکس را شاهدیم؟ گفت: علت اصلی این است که اهتمام ما(علمای جهان اسلام)به مسئله وحدت خیلی کم است و اهتمام دشمن بر ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی خیلی زیاد است. ما به این مسئله به عنوان یک مسئله فرعی نگاه می کنیم اما دشمن به عنوان یک مسئله اصلی آن را دنبال می کند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در زمینه حرمت اهانت به مقدسات اهل سنت فتوا دادند، افزود: چرا وقتی رهبری در زمینه حفظ وحدت شیعه و سنی و دوری از اهانت به مقدسات اهل سنت سخنرانی می کنند کسانی که ادعای ولایت پذیری دارند، به فرمایشات ایشان بی توجهی می کنند؟ نتیجه این بی توجهی ها این می شود که آن وهابیت تکفیری سلفی از این کلام ما سوء استفاده می کند. من حدود 10 سال است که می گویم مهمترین مسئله پیش روی ما مسئله شیعه و سنی است. مسئله اصلی ما این حرفهای آقایون در مداحی ها نیست. مشکل اصلی ما امت رسول الله(ص) است و چالشهای اصلی ما در سیاست هم امت رسول الله(ص) و شیعه و سنی است و باید در همه جا چه مدارس و دانشگاه ها و چه مجالس خود بر این مسئله تأکید کنیم که مقدسات اهل سنت نباید مورد اهانت قرار گیرند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در پایان یادآور شد: این وهابی های الان از آن وهابی های صد سال پیش وحشی تر و جنایتکارتر هستند که قبرستان بقیع را تخریب کردند. اینها اگر دستشان برسد حرم رسول الله (ص) را به همین روز در می آورند و هیچ شکی ندارم که اینها به پیکر مطهر رسول الله(ص) هم احترام نمی گذارند و اینها گروههای بی دینی هستند که بسیار بدتر از خوارج هستند و کارهای می کنند که من شرم دارم بر زبان بیاورم.  هرچه اختلاف سنی و شیعه در کلانش بیشتر بشود این زائده نفاق بدتر می شود لذا ما برای مقابله با این گروههای منحرف که مورد حمایت آمریکا و غرب هستند هیچ چاره ای جز حفظ وحدت شیعه و سنی نداریم.
 

کد خبر 2049527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha