۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۱۹

آثار هنرمندان و استادان موسیقی محلی و مقامی ثبت می‌شود ‏

آثار هنرمندان و استادان موسیقی محلی و مقامی ثبت می‌شود ‏

مدیر مركز موسیقی حوزه هنری كشور در سفر به استان چهارمحال و بختیاری گفت: آثار هنرمندان و استادان موسیقی محلی و مقامی سراسر كشور ثبت و ضبط می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیروز ارجمند در سفر به استان چهارمحال و بختیاری و در نشست با هنرمندان موسیقی استان گفت: با راه‌اندازی یك پرتال موسیقی به دو زبان انگلیسی و فارسی آثار هنرمندان موسیقی مقامی و محلی كشور با ثبت بر روی سایت به دنیا معرفی می‌شود. البته شبكه هنر نیز در حوزه هنری راه‌اندازی شده كه این شبكه نیز می تواند هنرمندان شاخص و استادان موسیقی ایران را با ارائه آثار معرفی كند.

مدیر مركز موسیقی حوزه هنری در جمع هنرمندان موسیقی افزود: متاسفانه در پژوهش موسیقی هنوز دچار مشكل هستیم و می‌بایست جوانان مستعد و علاقه‌مند به این امر را با دادن آموزش و سرمایه‌گذاری درازمدت تربیت کرده و مشكل تحقیق و پژوهش در موسیقی را سامان داد.

ارجمند گفت: در بخش تولید می‌بایست از تولید آثار موسیقی زیاد پرهیز كرد و آثار موسیقی باكیفیت مطلوب را به بازار ارائه داد چراكه امروزه متاسفانه تولید آثار موسیقی با كیفیت نامطلوب بازار فروش موسیقی را دچار مشكل كرده است. آثار سنتی و محلی و بومی هنوز در جدول فروش آثار موسیقایی در صدر هستند و می‌بایست برای چنین آثاری سرمایه‌گذاری بیشتری كرد.‏

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری در پایان بیان کرد: مركز موسیقی حوزه هنری كشور از هنرمندان موسیقی شهرستان با ارائه كارگاه‌های آموزشی، اجرای كنسرت‌های موسیقی در سالن‌های حوزه هنری كشور، ضبط آثار فاخر هنری و ارائه آن به بازار موسیقی، چاپ كتب پژوهشی در زمینه موسیقی حمایت خواهد كرد.

 

کد خبر 2050486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha