۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۱۰

رئیس کمیته تسهیلات رفاهی:

تولید روزانه 40 تُن زباله در نمایشگاه کتاب

تولید روزانه 40 تُن زباله در نمایشگاه کتاب

مدیر کمیته تسهیلات رفاهی و هماهنگی سازمان‌ها و نهادها گفت: روزانه نزدیک 40 تُن زباله در نمایشگاه تولید می‌شود که این حجم زباله به صورت شبانه از نمایشگاه خارج می‌شود.

نیکنام حسین‌پور مدیر کمیته «تسهیلات رفاهی و هماهنگی سازمان‌ها و نهادها» در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به شرح وظایف این کمیته در نمایشگاه امسال کتاب تهران گفت: فعالیت‌های ما در این کمیته قبل از اسفند ماه و با انجام هماهنگی‌های لازم با نهادها و سازمان‌های همکار از قبیل سازمان مدیریت بحران شهر تهران، شورای شهر، آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر، شهرداری منطقه 7، معاون خدمات شهری شهرداری تهران، سازمان برق و مخابرات آغاز شد.

خدمات رسانی اورژانس به 1897 نفر در 8 روز اخیر نمایشگاه

وی سپس به ارائه آمار و اطلاعاتی از حوادثی که در هر یک از این حوزه‌ها به کمیته مذکور گزارش شده است، پرداخت و افزود: در 8 روزی که از نمایشگاه کتاب تهران سپری شده است، 1897 مورد مراجعه به اورژانس نمایشگاه گزارش شده که از این تعداد 25 مورد به بیمارستان فیروزگر اعزام و 8 نفر هم بستری شدند که خوشبختانه این افراد هم با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شده‌اند.

حسین‌پور با بیان اینکه تمامی بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب تهران تحت پوشش بیمه مدنی نمایشگاه هستند، گفت: هیچ یک از افراد یادشده هزینه‌ای بابت دارو و درمانشان چه در نمایشگاه و چه در بیمارستان پرداخت نکرده‌اند.

مدیر کمیته تسهیلات رفاهی نمایشگاه کتاب تهران اضافه کرد: در این مدت 10 مورد آتش سوزی هم به ما گزارش شده است که البته عمدتاً آتش سوزی‌های کوچک و در سطل‌های زباله بود که بعضاً به دلیل خاموش نکردن سیگار اتفاق افتاده و سریعاً هم نسبت به خاموش کردن آنها اقدام شده است. هیچ گزارشی مبنی بر آتش گرفتن کارتن کتاب و وسایل مربوط به غرفه‌داران به دست ما نرسیده است. در همین حوزه آتش نشانی هم 5 مورد بالن‌های تبلیغاتی در فضای نمایشگاه به کابل‌های برق پیچیده بود که این مسئله هم برطرف شد.

پلمب یک ساندوچی در مصلی

وی ادامه داد: ما امسال از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی درخواست کردیم که مسئولانش را در نمایشگاه مستقر کند تا کار نظارت بر مواد غذایی را که در نمایشگاه عرضه می‌شود، انجام دهند. در همین راستا سه روز پیش یک غرفه ساندویچی فروشی به دلیل گرانفروشی و همچنین کیفیت نامرغوب مواد غذایی‌اش، با حکم قاضی کشیک مستقر در نمایشگاه، پلمب شد.

حسین‌پور گفت: روز گذشته نمونه کلیه مواد غذایی و آب‌های معدنی که در نمایشگاه عرضه می‌شود، برای تعیین سطح کیفی مواد موجود در آنها به آزمایشگاه ارسال شد که جواب این آزمایش‌ها امروز می‌آید. علاوه بر این ما بر قیمت این مواد هم نظارت می‌کنیم تا بیشتر از آنچه در برجسب کالا خورده است، در نمایشگاه فروش نرود.

وی در عین حال ادامه داد: البته عرضه مواد غذایی در اختیار ما نیست و به صورت پیمانکاری و از طرف مصلی و با مزایده‌هایی که انجام می‌شود، واگذار شده است و ما چندان قدرت مانوری در این زمینه نداریم.

کاهش سرعت هر تراکنش برای خرید کتاب به 3 ثانیه

مدیر کمیته تسهیلات رفاهی نمایشگاه کتاب تهران همچنین با بیان اینکه امسال برای افزایش سرعت تراکنش کارتخوان‌های نمایشگاه سیستم «تی اس لم» را انتخاب کردیم که زمان انجام یک تراکنش را به 3 ثانیه کاهش داده است، گفت: حدود 2800 دستگاه کارتخوان در بخش‌های مختلف نمایشگاه فعال است که بیشترین آنها یعنی 1200 دستگاه در شبستان نصب شده است. خوشبختانه بجز روز اول که سوئیچ مربوط به دستگاه‌های کارتخوان در بخش ناشران دانشگاهی سوخت، مشکل خاصی از این بابت نداشته‌ایم.

حسین‌پور ادامه داد: ما به صورت روزانه میزان تراکنش‌هایی را که توسط این دستگاه‌ها انجام می‌شود، اخذ و گزارش آن را به رئیس نمایشگاه اعلام می‌کنیم.

تولید روزانه 40 تُن زباله در نمایشگاه کتاب

وی درباره شبکه نظافت نمایشگاه کتاب تهران هم افزود: بر اساس گزارشی که از شرکت بازیافت به ما اعلام شده، روزانه نزدیک 40 تُن زباله در نمایشگاه تولید می‌شود که حمل و نقل این میزان زباله بسیار هزینه بر است. در این خصوص ما با شرکت پردیس پیراسه قراردادی بسته‌ایم که طی آن این شرکت با 400 نیرو مشغول انجام فعالیت در این خصوص است و شبانه این زباله‌ها از نمایشگاه خارج می‌شود.

کد خبر 2050717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha