۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۳۳

تحولات امنیتی سوریه/

زخمی شدن فرمانده جبهه النصره در حومه دمشق/کنترل ارتش بر مناطق استراتژیک جدید

زخمی شدن فرمانده جبهه النصره در حومه دمشق/کنترل ارتش بر مناطق استراتژیک جدید

زخمی شدن فرمانده گروه تروریستی موسوم به جبهه النصره در حومه دمشق و کنترل ارتش بر مناطق استراتژیک جدید از جمله اخبار امنیتی سوریه به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، "ابو محمد الجولانی" فرمانده گروه تروریستی موسوم به جبهه النصره شب گذشته در جریان درگیری با نیروهای ارتش سوریه در حومه جنوبی دمشق از ناحیه پا زخمی شد. همچنین شماری از عناصر جبهه النصره نیز دچار جراحت شدند.

فرمانده جبهه النصره در ماه آوریل با "ایمن الظواهری" سرکرده القاعده بیعت کرد اما در عین حال اعلام کرد به القاعده عراق نپیوسته است و با آن یکی نشده است.

از سوی دیگر شبکه العالم اعلام کرد که ارتش سوریه کنترل شماری از مناطق استراتژیک همچون "جبل زغارو" در نزدیکی خربه سلاس و نیز شهر خربه غزاله در مرزهای اردن را به دست گرفته است.

همچنین یگان های ارتش سوریه با گروه های مسلح در مناطق سلمی و دورین درگیر شدند که بر اثر آن چند فرد مسلح کشته شدند. از سوی دیگر گروه های مسلح به شهر الفوعه در حومه ادلب حمله کردند که کشته و زخمی شدن شماری از غیر نظامیان سوری را به همراه داشت.

از منطقه القلمون نیز خبر می رسد که نیروهای ارتش سوریه شماری از عناصر جبهه النصره را به قتل رساندند و یک کارخانه تولید مواد منفجره در اطراف حوش را منفجر کردند. یک دستگاه خودرو نیز در حومه دمشق و در جریان جا سازی کردن بمب در آن توسط گروه های تروریستی منفجر شد که باعث هلاکت چند نفر از تروریست ها شد.

کد خبر 2050829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha