۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۰۱

سرمربی تیم بسکتبال سه نفره:

تضمینی برای نتیجه‌گیری در آسیا نمی‌دهم/ مسائلی است که آزارمان می‌دهد!

تضمینی برای نتیجه‌گیری در آسیا نمی‌دهم/ مسائلی است که آزارمان می‌دهد!

عباس آقاکوچکی با تاکید بر اینکه مسابقات سه به سه برای نخستین‌بار در سطح آسیا برگزار می‌شود، گفت: خیلی خوب می‌شود اگر در اولین حضورمان صاحب مقام شویم اما به خاطر نوپا بودن مسابقات، قوانین متفاوت آن نسبت به بسکتبال پنج به پنج و ناآشنایی از حریفان نمی‌توانم تضمینی بابت نتیجه گیری بدهم.

سرمربی تیم بسکتبال سه نفره در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه تمرینات آماده‌سازی این تیم برای شرکت در نخستین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا از 11 اردیبهشت‌ماه آغاز شد، اظهارداشت: تا به امروز بازیکنان به طور پیوسته تمرینات‌شان را دنبال کردند. البته آنها تا به حال بسکتبال سه به سه را به طور رسمی دنبال نکرده‌اند به همین دلیل از نظر آشنایی با قوانین و چگونگی برگزاری مسابقات ضعف داشتند. طی این مدت سعی کردیم علاوه بر آماده سازی، بازیکنان را با چگونگی بازی‌ها هم آشنا کنیم.

وی تصریح کرد: تا به امروز به حداقل‌هایی رسیده‌ایم اما مشکل دیگرمان این است که هیچ شناختی از تیم‌های شرکت کننده و حریفان‌مان نداریم چون این برای نخستین‌بار است که مسابقات سه به سه قهرمانی آسیا برگزار می‌شود. البته با توجه به شناختی که از بسکتبال کشورهای آسیایی داریم و اگر آن را ملاک قرار دهیم شاید بتوان گفت کشورهایی مانند ژاپن، چین‌تایپه، اردن، لبنان و قطر از حریفان اصلی ما باشند.

آقاکوچکی ادامه داد: با همه اینها فکر می‌کنم مسابقات برای تیم‌های شرکت کننده اهمیت زیادی داشته باشد. پیش از این بسکتبالپ سه به سه یک رشته تفریحی بود اما نگاه فیبا به آن تغییر کرده و برنامه ریزی و سازماندهی زیادی در مورد آن می‌شود. حتی گفته شده قرار است در المپیک بعدی این مسابقات به طور رسمی برگزار شود.

سرمربی تیم بسکتبال سه نفره تاکید کرد: با این اوصاف فکر می‌کنم نخستین دوره مسابقات قهرمانی سه نفره آسیا در سطح نسبتا بالایی برگزار شود. ضمن اینکه قطر به عنوان میزبان دو تیم در این رقابت‌ها دارد و برای هر دو تیم خود یک بازیکن آمریکایی تبعه کرده است. این نشان از اهمیت بالای مسابقات دارد.

آقاکوچکی با تاکید بر اینکه در بسکتبال سه نفره سرعت مهمترین فاکتور تعیین کننده است، خاطرنشان کرد: در این بازی بحث فنی زیاد حاکم نیست. بسکتبال سه نفره ریزه‌کاری‌های خاص خودش را دارد. قوانین مسابقات هم در کل با بسکتبالی که همه آن را می‌شناسند، فرق دارد. اینها مسائلی است که ما را آزار می‌دهد به خصوص اینکه بازیکنان ما پیشینه و تجربه زیادی از این بسکتبال ندارند. 

وی با تاکید بر اینکه بازیکنانش به خصوص در مرحله مقدماتی که شناختی از حریفان ندارند باید خیلی سرعتی کار کنند، اظهارداشت: آنها برای انتقال بازی از حمله به دفاع و از دفاع به حمله باید خیلی سریع باشند چون بعد از اینکه حریف گل می‌زند باید بازی را از زیر حلقه و نه از پشت خط عرضی (مانند بسکتبال پنج به پنج)، آغاز کنیم و به همین دلیل سرعت عامل خیلی مهمی است.

سرمربی تیم بسکتبال سه نفره افزود: در جریان مسابقات بعد از اینکه گل خوردیم باید خیلی زود حمله را آغاز کنیم و بعد از اینکه گل زدیم باید دفاع سریعی داشته باشیم وگرنه به نتیجه مورد نظر نمی‌رسیم.

"با همه این اوصاف چه پیش‌بینی در نتیجه گیری دارید؟ فکر می‌کنید بتوانید صاحب عنوان شوید"؟، این مربی در پاسخ به این پرسش گفت: اگر مسابقات پنج به پنج بود خیلی راحت می‌توانستم پیش‌بینی داشته باشم اما مسابقات سه به سه است و برای اولین‌بار در سطح آسیا برگزار می‌شود. بنابراین نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی داشت. البته به طور حتم تیمی موفق‌تر است که آشنایی بیشتری به قوانین داشته باشد و بیشتر تمرین کرده باشد.

آقاکوچکی تاکید کرد: تیم ایران هم برای نتیجه گیری به قطر سفر می‌کند و تلاش می‌کند بتواند صاحب عنوان شود اما به خاطر نوپا بودن مسابقات، قوانین متفاوت آن نسبت به بسکتبال پنج به پنج و نا آشنایی از حریفان نمی‌توانم تضمینی بابت نتیجه گیری بدهم.

سرمربی تیم بسکتبال سه به سه در پاسخ به این پرسش پایانی مبنی بر اینکه "آیا قهرمان نخستین دوره مسابقات به رقابت‌های خاصی هم اعزام می‌شود"؟، گفت: هنوز به طور دقیق مشخص نیست اما صحبت‌هایی در مورد برگزاری مسابقات قهرمانی جهان هم شده است که اگر نهایی شود به طور بهترین‌های هر قاره به آن مسابقات اعزام می‎‌شوند. اما اینکه مثلا برای آسیا چند سهمیه در نظر گرفته شود، مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی سه به سه آسیا 25 و 26 اردیبهشت ماه با حضور 16 تیم در دوحه قطر برگزار می‌شود. ایران در گروه B این مسابقات با تیم‌های هند، اندونزی و ترکمنستان دیدار می‌کند. 

کد خبر 2051015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha