۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۰۱

حجت الاسلام تقوی:

مسائل حوزه تربيت ديني آسیب شناسی شود

مسائل حوزه تربيت ديني آسیب شناسی شود

سمنان - خبرگزاری مهر: رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه ضمن تاکید بر اینکه آسيب شناسي مسائل حوزه تربيت ديني در مدارس بسيار مهم و قابل توجه است، گفت: بايستي نشست ها و سمينارهاي ويژه اي در اين راستا بين ائمه جمعه، مربيان تربيتي و حوزه هاي علميه برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید رضا تقوي ظهر پنجشنبه در آیین تجلیل از مقام معلم و گرامیداشت معلم شهید سردار محمود اخلاقی در سالن مطهری سمنان اظهار داشت: رسالت ما اين است كه انسان هاي متدين و پايبند به شريعت مقدس اسلام را تحويل جامعه دهيم و در باب ترويج و تبليغ مسائل ديني به دانش آموزان مربيان تربيتي و روحانياني دعوت شوند كه مسائل ديني و به روز را بدون ايجاد شبهه در ذهن دانش آموز ايجاد كنند.

وي با بیان اینکه دين و دينداري بايد از درون يك اعتقاد بوجود آيد و هنر معلمي اين است اضافه كرد: اين امر، خود انگيختگي را در دانش آموز بوجود می آورد تا دانش آموز با اين دغدغه ايجاد شده در ذهنش بدنبال مسائل ديني برود.

مسائل فرهنگي ريشه یابي شود

رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه با بیان اینکه انتظارمان از ائمه جمعه اين است كه در بخش انتقال ارزش ها و مفاهيم ديني به آموزش وپرورش كمك كنند گفت: چرا كه وجود روحاني و لباس روحانيت خود حاوي پيام است و انسان ديندار با نشاط ترين و اميدوارترين انسان است.

تقوي افزود: آموزش و پرورش بايستي مربيان تربيتي را ملزم كنند تا در خصوص مسائل تربيتي و به روز كه جامعه را تهديد مي كند به دانش آموزان هشدار دهند و به نيروها گوشزد كنند كه حساسيت خود را از مسائل آموزشي بيشتر كنند.

وي گفت: مسائل فرهنگي بايد ريشه یابي شود و نيروهاي امنيتي و نظامي و قضايي را در وهله اول در اين كار دخيل نكنيم و تا مي توانيم با فرهنگ و منطق و استدلال كارها را به پيش ببريم.

یکی از کارهای مهم معلم رسالت آموزشی آن است

رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه با بیان اینکه زندگی متعالی انسان مدیون آموزش های درست و صحیح است که انسان از معلمان می گیرد، خطاب به معلمان گفت: جامعه امیدش به آموزش شما است که یکی از کارهای مهم معلم رسالت آموزشی است که در زندگی انسان نقش اساسی دارد و موفقیت های بشر مدیون آموزش است.

وی رسالت معلم را در دو بخش عنوان کرد و افزود: رسالت معلم یکی در بعد آموزشی و دیگری در بعد تربیتی است، انسان نیاز به آموزش دارد و نقشی که آموزش در تعالی انسان دارد قابل انکار نیست.

تقوی یکی از رسالت های آموزشی را شکوفایی استعدادها دانست و اظهار داشت: در پناه آموزش می توانیم استعدادها را شکوفا کنیم، پیامبران هم آمدند تا استعدادهای بشر را شکوفا کنند.

ارتقای سطح کیفی عمر مهمترین رسالت آموزش

رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه، رسالت دیگر و مهم آموزش را ارتقای سطح کیفی عمر دانست و گفت: باید درباره بهره وری از عمر، وقت و استفاده بهینه از زندگی و افزودن بر کیفیت زندگی آموزش داده شود.

تقوی با بیان اینکه فناوری را وارد زندگی کرده ایم ولی آموزش استفاده از فناوری را ندیده ایم گفت: باید آموزش داد که چگونه از فناوری استفاده کنیم تا برای آرامش ما مفید باشد.

وی اظهار داشت: نعمت های الهی را باید با آموزش به دیگران بیاموزیم و یاد بدهیم که از جنگل و منابع طبیعی چگونه استفاده کنیم.

توجه بیشتر دستگاه تعلیم و تربیت به ارزش های دینی

مقام عالی دولت در استان سمنان نیز با بیان اینکه ارزش های دینی در دستگاه تعلیم و تربیت باید بیشتر مورد توجه قرارگیرد خواستار تعامل ائمه جمعه وآموزش وپرورش درانتقال مفاهیم دینی به دانش آموزان شد.

عباس رهی بر حضور روحانیان در مدارس و ایفای نقش ایشان در تربیت دینی دانش آموزان تاکید کرد و اظهار داشت: امیدواریم تعامل بین ائمه جمعه و مدیران آموزش و پرورش موجب جهش در انتقال ارزش های دینی باشد.

وی همچنین بر معرفی روحانیان جهت حضور در مدارس توسط ائمه جمعه تاکید کرد و از ائمه جمعه خواست در جریان برنامه های اجرایی آموزش و پرورش که در راستای تربیت دینی است قرار گیرند و در واقع تعامل دو سویه و مستمر با مدارس داشته باشند.

آیین تجلیل از مقام معلم به مناسبت هفته معلم و تقدیر از معلم شهید سردار "محمود اخلاقی" با حضور استاندار سمنان و نماینده مردم شهرستان های آرادان و گرمسار در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل آموزش و پرورش، مدیران و معلمان آموزش و پرورش و اهدای لوح تقدیر به معلمین نمونه استان در سالن شهید مطهری برگزار شد.

کد خبر 2051043

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha