۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۲۷

گزارش سومین روز از ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری؛

فلاحیان ، احمدزاده، غرضی و خرازی ثبت نام کردند

فلاحیان ، احمدزاده، غرضی و خرازی ثبت نام کردند

در سومين روز از ثبت نام براي انتخابات رياست جمهوري بيش از 48 نفر ثبت نام كردند كه در ميان آنها 4 شخصيت مطرح ازجمله علي فلاحيان،‌روح الله احمدزاده كرماني، محمدرضا غرضي و محمدباقر خرازي حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، در سومين روز از ثبت نام كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري علي فلاحيان،‌روح الله احمدزاده كرماني، محمدرضا غرضي و محمدباقر خرازي در سالن وزارت كشور حاضر شدند و ثبت نام كردند.

حضور 4 چهره معروف در ميان بيش از 48 نامزدي كه امروز براي رئيس جمهور شدن ثبت نام كردند،‌ روز سوم را نسبت به روز دوم كه تنها شاهد يك جهره معروف براي ثبت نام بود ،‌شلوغ تر كرد.

خرازي:‌ مرزهای ایران از چین تا آفریقا ادامه دارد

محمد باقر خرازي كه دبير كل حزب الله ايران ، برادرزاده كمال و برادر صادق خرازي است. خرازی پس از ثبت نام برای انتخابات در نشست خبری گفت: ما برای 4 هدف بزرگ پیشرفت حماسی، آرامش، رفاه ثروتمندانه و سلامتی منجر به ستایش خدا آمده ایم.

وی افزود: آمده ایم تا مام میهن خود را که ایران است تبدیل به تمام میهن بزرگ خود کنیم. مرزهای میهن ما فرهنگ الهی است که از مرزهای چین شروع می شود و تا آفریقا ادامه دارد و این همان پارس بزرگ جنوبی است.

خرازی افزود: امیدواریم بتوانیم مرزهای نظام جمهوری اسلامی ایران را به مرزهای پارس بزرگ اسلامی برسانیم.

وی  افزود: ما آمده ایم برای اینکه حقایق ولایی غیبی منجر به ایجاد تقوا را بیان و عرضه کنیم و بفهمانیم و بفهمیم و همگان را به سوی او دعوت کنیم تا شرط ظهور حضرت تحقق پیدا کند.

دبیرکل حزب الله ایران تصریح کرد: ما آمده ایم چهره غبار و اندوهی که از برای حزب الله شکل پیدا کرده بزداییم. آمده ایم باری از دوش رهبری نظام الهی برداریم و ایرانیان داخل و خارج کشور را دور هم جمع و ایرانیان را به کشور باز گردانیم.

وی با اشاره به اینکه ما نیازی به بانک جهانی و کنفرانس اسلامی نداریم خاطرنشان کرد: آمده ایم به دنیا اعلام کنیم که نظام مقدس جمهوری اسلامی با اقتدار به سمت قله های بزرگ رهنمون می شود.

وی تاکید کرد: ما با برنامه آمده ایم. 10 جلد برنامه در دولت متقین داریم. برنامه ها برای تمام بخش های نظام مدون و آماده شده است و 25 سال است که برای امروز کار می کنیم. باور نمی کردیم خود به  صحنه بیاییم و این برنامه ها را برای نسل بعد از خود آماده کرده بودیم.

خرازی خاطرنشان کرد: برای دولت متقین برای تمام وزارتخانه ها و هر شهر و شهرستانی طرح و برنامه آماده کرده ایم و از همه متخصصین از هر جناحی حتی رقبا در صورت اعتقاد به نظام و انقلاب استفاده می کنیم.

فلاحيان: به نفع هاشمی کنار نمی‌روم

از كانديداهاي سرشناس ديگر كه امروز براي ثبت نام به وزارت كشور آمد ،‌علي فلاحيان بود. فلاحيان وزیر سابق اطلاعات جمهوری اسلامی ایران بوده و هم اکنون نمایندهٔ مجلس خبرگان رهبری است.

علی فلاحیان در نشست خبري پس از ثبت نام گفت: اسلام، پیشرفت و ایران قدرتمند شعار من در انتخابات است.

وی افزود: با 11 برنامه و زیرمجموعه درباره تثبیت قیمت ها، ایجاد اشتغال با گرایش فارغ التحصیلان دانشگاهی، ایجاد دولت کارشناسی با مدیریت کارآمد، دولت الکترونیک، گرایش صنعت به فراصنعتی، توسعه روابط با کشورهای جهان و همسایه ها، توسعه فرهنگ اسلامی، استفاده از فناوری های جدید و ایجاد اتحادیه اقتصادی- سیاسی و نظامی، برنامه تثبیت برای خانواده ها، کمک به ازدواج جوانان، ایجاد امنیت در همه ابعاد اجتماعی، سرمایه گذاری، مبارزه با مفاسد، تلاش برای کمک به همه اقشار جامعه مخصوصا خانواده های بی‌سرپرست وارد صحنه می شوم.

وزیر اطلاعات دوره سازندگی با اشاره به اینکه کشور ما باید بتواند در صحنه بین المللی با قدرت و کارآمدی بیشتر حضور پیدا کند، بیان کرد: تلاش می کنیم با همه کسانی که با عنوان همکار و مردم همراه ما هستند به اهداف و آرمان های امام(ره) و مقام معظم رهبری برسیم.

وی تصریح کرد: توصیه می کنیم مردم در این انتخابات پرشور شرکت کنند چون در مراحل حساسی از تاریخ خودمان هستیم، استکبار جهانی و سیاست هایش در منطقه شکست خورده و مشکلات اقتصادی پیدا کرده است. خطرات مهم تری برای خود تصور می کند که امیدوار هستیم از منطقه برود و امیدواریم بتوانیم نقش موثری در ثبات و پیشرفت داشته باشیم.

فلاحیان در خصوص پرونده هسته ای گفت: مذاکرات بر اساس سیاست های نظام جمهوری اسلامی است و مهمترین مساله این است که آماده هستیم با غربی ها در رابطه با غنی سازی بیش از 20 درصد و تعلیق تحریم‌ها به توافق برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت کاندیداتوری هاشمی از صحنه خارج می شود، گفت: بارها تاکید کرده ام علی رغم تبلیغات رقبا که می گویند فلاحیان جدی نیست و عقب نشینی می کند، به نفع هیچ جبهه ای عقب نشینی نمی کنم آقای هاشمی اعلام کرده بود نمی آید و اگر بیاید عذر ما موجه است چون ما اعلام کرده بودیم و طرفداران زیادی از ما قول گرفته اند که به نفع کسی کنار نرویم، این خلاف وعده است.

وزیر اطلاعات دوره سازندگی همچنین درباره هدفمندی یارانه ها گفت: یارانه ها طبق قانون ادامه پیدا می کند و اگر قیمت حامل ها افزایش پیدا کند، قیمت یارانه ها نیز افزایش می یابد. یارانه ها برای اقشار آسیب پذیر جامعه افزایش خوبی خواهد داشت.

وزیر پست و تلگراف هاشمی با شعار «تشکیل دولت ضد تورم» آمد

حضور محمدرضا غرضي ،‌وزير نفت دوران مير حسين موسوي و وزير ژست و تلگراف هاشمي رفسنجاني براي ثبت نام در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري از نكات جالبي بود كه بعث تعجب خبرنگاران شد.

محمدرضا غرضی ضمن ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شعار انتخاباتی خود را «تشکیل دولت ضد تورم» اعلام کرد.به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا غرضی وزیر نفت دولت موسوی و پست و تلگراف هاشمی نیز در سومین روز از ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به محل ستاد انتخابات کشور آمد.

وی در مورد علت کاندیداتوریش گفت: ما نسلی هستیم که انقلاب کردیم، جنگیدیم و سازندگی کردیم و آراء 98.2 درصدی مردم به انقلاب را دریافت کردیم، اما بعد از آن دولت هایی که آمدند و خدمتگزاری کردند با گرفتاری هایی مواجه شدیم که به تدریج از میزان مشارکت مردم کم شد.

غرضی با بیان اینکه من سعی کردم از متن مردم بیایم، اظهار داشت: بزرگترین مسئله ما امروز تورم است، ظرف 32 سال اخیر 500 بار قیمت ارز تغییر کرده و از 70 تومان به سه هزار و 500 تومان رسیده است و تحلیل اجتماعی این قضیه این است که دولت ها دستشان در جیب فقرا بوده و اموال به نفع اغنیا مصادره شده است.

وزیر پست و تلگراف دولت سازندگی افزود: ذهنیت من این است که باید به سراغ دولتی برویم که متعهد شود دولتی ضد تورم است.

وی هزینه بیش از درآمد دولت را عامل اصلی تورم نام برد و تصریح کرد: مردم نباید اجازه دهند دولتی بیش از درآمدش هزینه کند و این باید یک نیاز عمومی در جامعه باشد تا دولتی ضد تورم تشکیل شود.

غرضی خطاب به مردم ایران گفت: از همه اعضای جامعه دعوت می کنم که شرطشان برای انتخابات رئیس جمهور این باشد که دولتی ضد تورم باشد و بیش از درآمدهایش هزینه نکند و من این مسئولیت را می توانم بپذیرم که دولتی ضد تورم تشکیل دهم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هاشمی برای ثبت نام می آید؟، گفت: من اطلاعی ندارم.

احمدزاده كرماني: به دليل اختلاف سليقه بانزديكان احمدي ن‍‍ژاد بيرون آمدم

روح الله احمدزاده کرمانی رئیس سابق سازمان میراث ‏فرهنگی و گردشگری کاندیدای هم رسمی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

 احمدزاده کرمانی استاندار سابق فارس پس از ورود به ساختمان وزارت کشور و پیش از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: هدف از کاندیداتوری ام تحقق حماسه سیاسی- اقتصادی در سطح ملی است.

معاون سابق رییس جمهور و رییس سابق سازمان میراث فرهنگی شعار خود را متناسب با شرایط اعلام کرد و گفت: عدالت، قانون‌گرایی و وفاق ملی بر اساس آسیب شناسی وضع موجود به عنوان شعارم انتخاب شده است.

احمدزاده کرمانی در پاسخ به این سوال که آیا از احمدی نژاد در کابینه اش  استفاده می کند، گفت: از هر کسی که اهل خرد، اجماع و استفاده از آراء نخبگی و اهل کارهای بزرگ باشد، حتما در کابینه استفاده می کنیم.

رئیس اسبق دانشکده خبر اظهار داشت: انتقادات من به آقای احمدی نژاد از جنس انتقادات درون گفتمانی است چون هنوز به گفتمان 3 تیر 84 آقای احمدی نژاد اعتقاد دارم و تلقی من این است که این گفتمان می تواند منشأ گفتمان سازی مجدد در فضای ملی باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وجود جریان انحرافی در دولت را قبول دارد، بیان کرد: در حاشیه همه دولت‌ها در گذشته از دولت شهید رجائی تا دولت هاشمی رفسنجانی و خاتمی و همچنین احمدی نژاد متاسفانه جریاناتی بوجود آمدند که با استفاده از ظرفیت های قانونی و اختیاراتی که داشتند مبادرات به سوءاستفاده و القاء اندیشه های غلط و ناصحیح کردند که منشأ انحرافاتی هم در اقتصاد ملی و هم مبادرات اقتصادی شده و نظم عمومی کشور را بهم ریخته است و حاشیه هایی را برای جریانی که می تواند حوزه های دیگر را ساماندهی کند ایجاد کرده است.

استاندار سابق فارس در پاسخ به این سوال که آیا افشاگری هایش ادامه پیدا می کند، گفت: قرار نیست افشاگری کنیم، قرار است نقد کنیم.

وی اظهار داشت که وابستگی به هیچ حزب و گروهی ندارد.

معاون سابق احمدی‌نژاد درباره حضور مشایی در انتخابات گفت: : بنده از دوستان نزدیک مشایی نیستم بلکه از افراد نزدیک به احمدی‌نژادم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا از دولت احمدی‌نژاد بیرون آمدید، خاطرنشان کرد: به دلیل اختلاف سلایقی که با بعضی از نزدیکان رئیس‌جمهور داشتم بیرون آمدم.

پایان بررسی صلاحیت داوطلبان شوراها در هیات اجرایی

امروز همچنين حسن علي نوري،‌مدير كل دفتر انتخابات وزارت كشور چندين بار در جمع خبرنگاران حاضر شد و اخبار و اطلاعات مربوط به روند ثبت نام و آمار كانديدهاي ثبت نامي را در اختيار خبرنگاران قرار داد.

وی از پایان مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر داد و گفت: هیات اجرایی موظف است امروز نتیجه بررسی ها را به هیات نظارت اعلام کند.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور افزود: از فردا به مدت 7 روز پرونده داوطلبان در هیات های نظارت بررسی و در 28 اردیبهشت ماه نتیجه نهایی به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به سومین روز از ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: امروز همچون روز گذشته استقبال خوبی را از این انتخابات شاهد بودیم و پاره ای از چهره های شاخص هم به محل ستاد انتخابات برای ثبت نام مراجعه کردند.

48 نفر تا ساعت 13 ثبت نام کردند

نوري بعد از ظهر نیز در جمع خبرنگاران اعلام كرد: در سومین روز از از ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت 13 روز پنجشنبه، 48 نفر برای کاندیداتوری ثبت نام کردند.

وی افزود: با احتساب 144 کاندیدای ریاست جمهوری که در دو روز گذشته ثبت نام کرده بودند، تعداد ثبت نام کنندگان تا این لحظه به 192 نفر رسیده است

کد خبر 2051044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha