۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۲۸

جمعیت هلال احمر شعبه زیرکوه افتتاح شد

جمعیت هلال احمر شعبه زیرکوه افتتاح شد

بیرجند - خبرگزاری مهر: افتتاح شعبه هلال احمر زیرکوه و مناور فرضی زلزله زهان از اخبار جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، فرماندار و امام جمعه  شهرستان زیرکوه جمعیت هلال احمر این شهرستان افتتاح شد.

محمدرحیم شهریاری در مراسم افتتاح شعبه زیرکوه، حضور به موقع امدادگران و نجاتگران هلال احمر را در تمامی صحنه‌ ها مهم دانست و اظهار کرد: امدادگران و نجاتگران هلال احمر برای خدمت به مردم همیشه آماده هستند.

وی ادامه داد: وجود زیرساخت های لازم برای یک امدادرسانی سریع بسیار مهم بوده و با توجه به این امر مهم و قرار گرفتن شهرستان زیرکوه بر روی گسل زلزله و سابقه امدادرسانی در زمین لرزه‌های گذشته باید به این مهم توجه ویژه شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به نقش امدادگران و نجاتگران در زلزله زهان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: به گواه مردم ساکن در منطقه، نخستین نیروهای امدادی پس از وقوع زمین لرزه در منطقه زلزله زده امدادگران هلال احمر بودند که امیدواریم با افتتاح شعبه جمعیت هلال احمر در زیرکوه سرعت عمل امدادرسانی در حوادث و بلایای طبیعی و غیر طبیعی  بیشتر شود.

شهریاری تصریح کرد: قبل از افتتاح این شعبه، شهر حاجی‌آباد از پایگاه امداد جاده‌ای هلال احمر ، انبار امدادی به متراژ 450 متر مربع، یک دستگاه آمبولانس و خودروی نجات برخوردار بوده و با توجه به افتتاح این شعبه در زیرکوه امکانات مورد نیاز افزایش پیدا می ‌کند.

وی بحث آموزش را در جمعیت هلال احمر مهم برشمرد و گفت: جمعیت هلال احمر در راستای ترویج فرهنگ خودامدادی و تحقق شعار هر خانواده یک امدادگر آموزش‌های لازم را به عموم مردم می ‌دهد.

شهریاری به حضور جوانان در جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود: جوانان شهرستان زیرکوه می توانند با عضویت و حضور در جمعیت هلال احمر ضمن فراگیری آموزش های امدادی در حوادث طبیعی و غیر طبیعی به هم‌نوعان خود کمک کنند.

فرماندار زیرکوه با بیان اینکه شعار و فعالیت جمعیت هلال احمر جهانی است، گفت: اشعار سعدی در جهان معنای واقعی فعالیت‌های هلال احمر را نمود می‌دهد.

فرهاد فلاحتی به زلزله 20 اردیبهشت ماه سال 76 اشاره کرد و افزود: در این زلزله هزار و 200 نفر جان باختند که این دلیلی است تا مقاوم سازی ساختمان ها و آمادگی هر چه بیشتر نیروهای امدادی را جدی بگیریم.

وی ادامه داد: امروز که ما شاهد افتتاح جمعیت هلال احمر شعبه زیرکوه هستیم تعدادی زیادی از ادارات نیز در این شهرستان مستقل و مستقر شده‌اند.

فرماندار زیرکوه به استقرار جمعیت هلال احمر در زیرکوه اشاره کرد و گفت: مدیریت در جمعیت هلال احمر با مدیریت سایر دستگاه های اجرایی متفاوت است.

امام جمعه زیرکوه با توجه به خدمات موثر و کارآمد هلال احمر، افزود: حضور امدادگران و نجاتگران هلال احمر در صحنه های حوادث و در بالین مصدومان بارقه امیدی بر دل آنها است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا رجایی به آماده بودن امدادگران هلال احمر در زلزله زهان، تصریح کرد: دقت نظر، سرعت عمل و هماهنگی امدادگران با یکدیگر مهم ترین مسائلی است که باید در هنگام بروز حادثه رعایت شود.

نمایش توان امدادگران هلال احمر در مانور زلزله شهر زهان

مانور فرضی زلزله در شهر قدیم زهان با هدف آمادگی کامل امدادگران و نجاتگران هلال احمر با حضور مدیرعامل جمیعت هلال احمر صورت گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر قائنات در این مانور اظهارکرد: این مانور با هدف آمادگی امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان قائنات و همچنین توان امدادی امدادگران این جمعیت برگزار شده است.

حمزه اسعدزاده ادامه داد: برگزاری این مانورها باید همیشه تداوم داشته باشد و حضور مردم در کنار این مانورها و دیدن صحنه‌هایی از خدمت رسانی امدادگران هلال احمر می تواند آموزش خوبی برای مردم باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر قائنات با بیان اینکه 30 نفر از امدادگران و نجاتگران هلال احمر این شهرستان در این مانور حضور داشتند، گفت: مانور شامل عملیات نجات از آوار، اسکان اضطراری، کمک های اولیه و حمایت‌های روانی بوده و در این مانور دو دستگاه آمبولانس و دو خودروی کمک دار استفاده شده است.

اسعد زاده تصریح کرد: در این مانور دستگاه های مربوطه در زمان وقوع حادثه مانند شهرداری، نیروی انتظامی، آتش‌ نشانی و دامپزشکی حضور داشتند.

وی با بیان اینکه پیش‌ بینی و پیشگیری از حادثه در مقابله با بحران‌ها از اولویت‌ها است، افزود: بعد از پیشگیری حادثه، آمادگی برای مقابله با تبعات یک حادثه مورد تأکید قرار می‌ گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر قائنات تصریح کرد: یکی از مهم‌ ترین شاخص‌ها در مقابله با حوادث و بلایای طبیعی این است که در کوتاه ‌ترین زمان ممکن با امکانات اولیه مسائل و مشکلات منطقه حادثه‌ دیده را مدیریت کنیم.

کد خبر 2051759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha