۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۵۵

اوج گیری تنش میان کاخ سفید و کنگره/اوباما درخواست بونر را رد کرد

اوج گیری تنش میان کاخ سفید و کنگره/اوباما درخواست بونر را رد کرد

کاخ سفید با درخواست رئیس مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر در اختیار داشتن ایمیل ( نامه های الکترونیکی) مربوط به حادثه بنغازی مخالفت کرد تا بدین طریق دموکرات ها و جمهوری خواهان وارد دور تازه ای از تنش ها بشوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یاهو نیوز، همزمان با بررسی مجدد حادثه بنغازی در کنگره آمریکا، "جان بونر" رئیس مجلس نمایندگان، خواستار در اختیار داشتن ایمیل های مربوط به این حادثه شد اما کاخ سفید با این درخواست مخالفت کرد.

"جی کارنی" مسئول مطبوعاتی کاخ سفید، با رد این درخواست جمهوری خواهان را متهم به سوء استفاده از حادثه بنغازی و تلاش برای بهبود وجهه خود با دامن زدن به شایعات مربوط در مورد این حادثه کرد.

حادثه بنغازی در سپتامبر سال گذشته میلادی و همزمان با انتشار فیلم موهن به ساحت حضرت محمد (ص) رخ داد و در آن سفیر آمریکا در لیبی و سه تبعه دیگر ایالات متحده کشته شدند. متعاقب این حادثه انتقادات فراونی به کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا از سوی جمهوری خواهان این کشور وارد شد.

در هفته گذشته بار دیگر اظهارات یک دیپلمات آمریکایی در این خصوص مبنی بر اینکه حفاظت کافی از کنسولگری آمریکا در بنغازی در زمان وقوع حادثه انجام نشده موجب شد تا بار دیگر جمهوری خواهان این موضوع را در کنگره مورد بررسی قرار بدهند.

بنا بر بیانات این دیپلمات ارشد سابق امریکا، چهار عضو نیروی ویژه ارتش ایالات متحده به جای این که پس از حمله به کنسولگری این کشور در بنغازی، به لیبی فرستاده شوند به وطن بازگردانده شده بودند.

"گریگوری هیکس" دیپلمات سابق امریکایی گفت اگر ایالات متحده از هواپیماهای نظامی بر فراز بنغازی استفاده می کرد، ممکن بود از حمله دوم که مرگ دو مامور سازمان سیا را در پی داشت، جلوگیری شود.

بر اساس نظر این دیپلمات، حمله به کنسولگری امریکا یک اقدام کاملا تروریستی بوده است. برخی سناتور های جمهوری خواه مانند "جان مک کین" و "لیندزی گراهام"، دولت اوباما را به پنهان کاری درباره ماجرای حمله به کنسولگری متهم کرده اند.

اظهارات جدید هیکس مجددا جرقه بحث و گفت و گو را در فضای سیاسی این کشور شعله ور کرده فضایی که پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 ایجاد شده بود و حتی می تواند بر انتخابات سال 2016 و نامزدی احتمالی "هیلاری کلینتون" نیز اثر گذارد.

 

کد خبر 2051847

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha