۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۲۷

اظهارات گمراه کننده داوداوغلو درباره سوریه

اظهارات گمراه کننده داوداوغلو درباره سوریه

وزیر خارجه ترکیه در اظهاراتی بدون اشاره به خبرهای منتشر شده در خصوص انتقال تسلیحات شیمایی از ترکیه به سوریه، مدعی شد که که نشانه های موجود بر روی بدن مجروحانی که از سوریه به این کشور آمده اند حکایت از کاربرد تسلیحات شیمایی در درگیری های این کشور عربی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "احمد داوداوغلو" در ادامه عنوان داشت که خط قرمز ترسیم شده از سوی آمریکا در مورد سوریه، نقض شده است.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه عنوان داشت: ما آزمایش هایی را بر روی افرادی که برای مداوا به ترکیه آمده اند انجام داده ایم اما برای اطمینان بیشتر از اینکه آیا در سوریه تسلیحات شیمایی به کار رفته یا خیر، نتایج آزمایشات خود را در اختیار سازمان ملل قرار می دهیم.

داوداوغلو در ادامه برای منحرف کردن اذهان عمومی از تسلیح شورشیان فعال در سوریه توسط ترکیه گفت: ما می دانیم که دولت سوریه تسلیحات شیمایی در اختیار داشته و توانایی استفاده از آن را دارد.

"باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در سال گذشته میلادی عنوان داشته بود که استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمایی خط قرمز واشنگتن در مورد دمشق خواهد بود. در همین رابطه طی یک ماه اخیر شورشیان فعال در سوریه با استفاده از این تسلیحات تلاش کرده اند تا حکومت بشار اسد را مسئول استفاده از این تسلیحات نشان دهند تا شاید بدین طریق بهانه کشورهای غربی برای مداخله نظامی در سوریه فراهم شود.

اما با این وجود آمریکا با اشاره به جنگ عراق و اینکه در سال 2003 برخی اطلاعات غلط در مورد تسلیحات کشتار جمعی صدام در اختیار واشنگتن قرار گرفته بود، عنوان داشته که باید شواهد محکمی برای اثبات اینکه دولت سوریه از تسلیحات شیمایی استفاده کرده بدست بیاورد.

کد خبر 2051899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha