۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۵۲

پور رمضان اعلام کرد:

قابلیت تخم نوغان ایران برای صادرات

قابلیت تخم نوغان ایران برای صادرات

گرگان - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت سهامی ابریشم ایران گفت: تخم نوغان ایران رقابت صادراتی دارد و تاکنون به کشورهایی نظیر ترکمنستان و آذربایجان نیز صادر شده است.

فرزام پورمرضان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: برای توسعه این صنعت، باید به سمت تحقیقات نوین رفته و استاندارهای جهانی نیز لحاظ شود.

وی در پاسخ به دلیل عدم فعالیت شعبه ای شرکت سهام ابریشم ایرا در گلستان گفت: با توجه به ظرفیت گلستان شعبه ای از شرکت ابریشم در استان استقرار می یابد و هم اکنون نیز دفتر نمانیدگی در مینودشت داریم و تشکیل شعبه شرکت در چات جدید تعریف شده است.
 
رشد 28 درصدی قیمت خرید تضمینی 
 
وی درباره قیمت تضمینی پیله کرم ابریشم گفت: دولت در زمینه قیمت تضمینی درسالهای اخیر نرخ خوبی در زمینه اعمال کرده که مطابق شاخص های تورم است در دو سه سال اخیر شاهد رشد چشمگیر قیمتها بودیم و امسال 28 درصد به نرخ تضمینی افزایش یافته است.
 
پوررمضان گفت: پیله کرم ابریشم در خراسان در دو سه روز اخیر خرید توافقی تا سقف 27 هزار تومان در هر کیلوگرم معامله شده است که نشان از رشد قیمتها دارد.
 
توزیع 10 هزار اصله نهال توت
 
مدیرعامل شرکت سهامی ابریشم ایران در زمینه توزیع نهالهای توت بین کشاورزان گلستان گفت: 10 هزار اصله درخت توت امسال اختصاص دادیم و و در سالهای گذشته نیز حدود 50 هزار اصله سهمیه به گلستان تخصیص داده شده است.
 
وی یادآورشد: همچنین برای اصلاح نژاد توت و کرم ابریشم در این شرکت سیاستگذاری می شود و در بخش تحقیقات، بازرگانی، صنعت و کشاورزی نیز برنامه ریزی صورت می گیرد.
 
وی با اشاره به توسعه صنعت نوغانداری در گلستان گفت: گلستان سوپاپ اطمینان نوغانداری کشور است جای خودش را در صنعت نوغانداری باز کرده است.
کد خبر 2051993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha