۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۳۹

منصوریان تاکید کرد:

آسیب‌پذیری و اختلال شخصیت مهمترین ثمره اعتیاد

آسیب‌پذیری و اختلال شخصیت مهمترین ثمره اعتیاد

دامغان - خبرگزاری مهر: معاون مرکز بهداشت شهرستان دامغان، اعتیاد به مواد مخدر را تهدیدی اساسی برای جامعه دانست و تاکید کرد: آسیب‌پذیری و اختلال شخصیت مهمترین ثمره اعتیاد است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر منصوریان صبح یکشنبه در کارگاه آموزشی آشنایی با اثرات سوء مصرف مواد مخدر در جامعه، ویژه طلاب، علما و اعضای هیئت های مذهبی شهرستان دامغان که در محل اداره بهزیستی این شهرستان اظهار داشت: خانواده در آگاه سازی جوانان خود و در تحقق جامعه عاری از مواد مخدر باید تلاش کنند و از این راه بکوشند که جوانان به سمت و سوی این پدیده خانمانسوز روی نیاورند.

وی مرزهای کشورهای پاکستان و افغانستان با کشورمان را یکی از مبادی ورود مواد مخدر به کشور ذکر کرد و گفت: مقابله فرزندان این مرز و بوم با کاروان های حمل مواد مخدر در کشور، نشان دهنده عزم راسخ ایران در مبارزه با مواد مخدر است.

معاون مرکز بهداشت شهرستان دامغان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با مواد مخدر تا کنون سه هزار و 500 شهید و جانباز تقدیم کرده است که ان مهم حاصل جدیت و تلاش نهادها و دستگاه های نظامی ، انتظامی و امنیتی کشورمان است که از راه های مختلف می کوشند تا این مواد خانمانسوز وارد کشورمان نشود و جوانان را به نابودی نکشند.

منصوریان ضمن تاکید بر اینکه مبارزه و مقابله با مواد مخدر نیاز به یک عزم و اراده جدی بین المللی دارد اضافه کرد: بالغ بر 80 درصد مواد مخدر جهان را کشور افغانستان تولید می کند که متاسفانه با حضور نیروهای ناتو در این کشور، تولید مواد مخدر نه تنها کاهش پیدا نکرد بلکه 40 برابر نیز شد.

وی ضمن بیان اینکه 45 درصد از ترک کنندگان مواد مخدر بیکار هستند افزود: باید برنامه ریزی شود تا این افراد پس از ترک مواد مخدر بتوانند با روی آوردن به یک شغل مناسب و با شادابی و روحیه کامل به فعالیت روزمره بپردازند و دوباره به سمت و سوی این ماده و پدیده خانمانسوز نروند.

معاون مرکز بهداشت شهرستان دامغان با بیان اینکه 75 درصد از دانش آموزان روزی دو تا سه بار شاهد مصرف مواد مخدر از سوی خانواده های خود هستند اظهار داشت: این موضوع باعث جذب بیشتر فرزندان به سوی مواد مخدر می شود که این موضوع یک حرکت و تهدید خطرنام برای جامعه است.

منصوریان گفت: همه ما باید در راستای مقابله و مبارزه با پدیده خانمانسوز مواد مخدر در سطح جامعه روشنگری کنیم و از این موضوع غافل نشویم.

این کارگاه آموزشی از سوی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان و با همکاری مرکز بهداشت و اداره بهزیستی این شهرستان برگزار شده بود.
 

کد خبر 2052084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha