۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۲۱

در پی هشدار روسیه؛

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به روسیه می رود

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به روسیه می رود

در پی هشدار روسیه به رژیم صهیونیستی درخصوص حمله به سوریه، نخست وزیر این رژیم به مسکو می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای دیدار با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه در اواخر ماه جاری میلادی به مسکو خواهد رفت.

منابع صهیونیستی علت سفر نخست وزیر این رژیم به روسیه را رایزنی برای جلوگیری از فروش سلاح های پیشرفته توسط مسکو به سوریه اعلام کرده اند.

به نوشته روزنامه صهیونیستی هاآرتص در این دیدار نتانیاهو با پوتین درباره فروش تسلیحات روسیه به سوریه گفتگو خواهد کرد به ویژه درباره تحویل احتمالی سیستم ضد هوایی پیشرفته S300 .

بنا بر این گزارش در این دیدار همچنین موضوع فعالیت هسته ای ایران مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.

در پی حمله هفته گذشته جنگنده های رژیم صهیونیستی به سوریه که با محکومیت روسیه مواجه شد برخی منابع از تماس تلفنی ولادیمیر پوتین با نتانیاهو خبر دادند که در این تماس رئیس جمهوری روسیه ضمن محکومیت شدید حمله این رژیم به سوریه، هشدار داده بود که بعد از این حمله به سوریه با واکنش روسیه مواجه خواهد شد.

برخی منابع صهیونیستی در گمانه زنی هایی اعلام کرده بودند احتمالا روسیه موشک های S300 و موشک های زمین به زمین پیشرفته که قادر به حمل کلاهک اتمی هستند را در اختیار سوریه قرار خواهد داد. اما لاوروف وزیر خارجه روسیه دیروز بیان داشت که روسیه در چارچوب قراردادهای فعلی به سوریه تسلیحات دفاعی می دهد و فروش سامانه s300 به سوریه را رد کرده بود.

کد خبر 2052297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha