۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۷:۴۵

گزارش مهر از وضعیت راههای بشاگرد/

خسارات زمين لرزه بشاگرد در بخش راه 5 میلیارد ریال برآور شد

خسارات زمين لرزه بشاگرد در بخش راه 5 میلیارد ریال برآور شد

بندرعباس - خبرگزاری مهر: رئيس اداره مديريت بحران و پدافند غيرعامل اداره كل راه و شهرسازي هرمزگان برآورد اوليه خسارات زمين لرزه اخير به محورهاي مواصلاتي شهرستان بشاگرد را 5ميليارد ريال اعلام كرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پي وقوع زمين لرزه  6.2 ريشتري در شرق هرمزگان، راهداران اين استان به همراه ساير نيروهاي امدادي در حال خدمت رساني به مردم زلزله زده شهرستان بشاگرد و بازگشايي محورهاي مسدود شده هستند.

از نخستين ساعات صبح امروز (شنبه) تاكنون چندين زمين لرزه در بخش هايي از منطقه شرق هرمزگان به وقوع پيوسته كه بزرگترین آن به بزرگي 6.2 ريشتر در شهرستان بشاگرد موجب وارد شدن خسارات زیادی به مناطق روستایی شده است.

محمد ايران نژاد در اين رابطه گفت: بر اثر وقوع زمين لرزه اي به بزرگي 6.2 ريشتر در شهرستان بشاگرد، در مجموع حدود 30 كيلومتر از راه هاي اصلي و روستايي اين شهرستان دچار خسارت شد.

وي ادامه داد: اين خسارات شامل ريزش كوه و انسداد مسير، ترك خوردگي آسفالت و تخريب روسازي جاده است.

به گفته ايران نژاد، خسارات زمين لرزه اخير به محورهاي مواصلاتي شهرستان بشاگرد طبق برآورد اوليه 5ميليارد ريال محاسبه شده است.

رئيس اداره مديريت بحران و پدافند غيرعامل اداره كل راه و شهرسازي هرمزگان همچنين خاطرنشان كرد: بيشترين آسيب ديدگي در محور گوهران – كشميران و راه هاي روستايي بخش گوهران گزارش شده است.

مديركل راه و شهرسازي هرمزگان در نخستين ساعات وقوع اين زلزله به همراه هيئتي به رياست استاندار عازم منطقه زلزله زده شده و از نزديك ضمن ديدار با مردم اين منطقه در جريان آخرين وضعيت بازگشايي محورها قرار گرفت.

مديركل راه و شهرسازي استان در سفر خود به بشاگرد بر تلاش بدون وقفه راهداران تا بازگشايي كامل محورها تاكيد كرد.

همچنين رئيس اداره راه و شهرسازي بشاگرد نيز در جريان بازديد از مناطق زلزله زده گفت: در پي وقوع زلزله بيش از 6 ريشتري امروز و پس لرزه هاي آن، منازل مسكوني در پنج روستاي "گوهركوه"، "ايرر"، سرهو"، "كرمستان" و "كلاهو" كه غالباً ساخته شده از سنگ بوده، خسارات جدي ديده و حتي برخي منازل به طور كامل تخريب شده است.

پاشايي افزود: همچنين ريزش كوه باعث مسدود شدن راه روستايي "گوهران" به سمت روستاي "ايرر" شد كه بازگشايي اين محور در حال انجام است.

 


 

کد خبر 2052441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha