۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۲۱:۴۴

گرزین:

ترافیک شهری معضل شهر گرگان است

ترافیک شهری معضل شهر گرگان است

گرگان - خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون اداری، مالی و بودجه شورای شهر گرگان گفت: امروز به دلیل افزایش جمعیت موضوع ترافیک شهری یکی از معضلات شهر گرگان است.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر گرزین شامگاه شنبه در جلسه شورای شهر گرگان افزود: اگر ما به عنوان مدیران شهری نتوانیم آن را حل کنیم آیندگان ما را نخواهند بخشید بنابراین باید از آسیب رسانی به شهر با تدوین چشم اندار شهری جلوگیری کنیم. در این زمینه اقداماتی انجام شده که با کامل شدن رینگ بلوار استاندار و دیگر خیابان ها بخشی از مشکل ترافیک حل خواهد شد.

وی ادامه داد: بحث افزایش سرانه فضای سبز یکی دیگر از موضوعاتی است که شورا و شهرداری باید در دستور کار خود قرار دهد و در این زمینه توسعه پارک های محلی و ایجاد فضای سبز خصوصی و نیمه خصوصی به بالا بردن سرانه فضای سبز کمک می کند همچنین در ایجاد فضای ورزشی و گسترش و توزیع عادلانه آن در سطح شهر باید اقدامات لازم انجام شود.
 
وی گفت: در مدیریت شهری موضوع بافت قدیم و تاریخی نیز باید مورد توجه باشد و می توان با طراحی خاص سیمای بافت تاریخی از آن به عنوان یک محور گردشگری استفاده و در کنار حفظ هویت شهر درآمدی را نیز ایجاد کرد.
 
رئیس کمیسیون اداری، مالی و بودجه شورای شهر گرگان خاطر نشان کرد: امروز گردشگری به عنوان یک صنعت شناخته می شود و ما بااستفاده از ظرفیت های خدادادی شهر گرگان در زمینه تفرجگاه ها و مناطق دیدنی می توانیم علاوه بر ایجاد درآمد پایدار شهر خود را نیز معرفی کنیم و در این زمینه باید از ساخت و سازهای غیر مجاز در محورهای طبیعی جلوگیری شده و به منظور جذب توریست و گردشگر برنامه ریزی کنیم.
 
ناصر گرزین بیان کرد: رسیدن به شهر سالم که جز دغدغه همه ماست بر مبنای برنامه ریزی و چشم انداز قابل دستیابی بوده و اگر شهرداری برنامه افق 1404 گرگان را طراحی کرده باید خود را به حرکت در این مسیر مقید کنیم تا به جایی که مد نظر است برسیم.
 
وی افزود: در این راستا داشتن پیوست های اجتماعی در برنامه های عمرانی نیز بسیار با اهمیت است و در بحث درآمدی نیز مدیریت شهری با اجرای پروژه هایی در سطح شهر باید به سمت درآمد پایدار رفته و همه فشار درآمد را با دریافت عوارض بر گردن شهروندان نیندازد. 
 
وی گفت: هدف همه ما خدمت رسانی است و امیدوارم با اجرای برنامه های صحیح بتوانیم به سمت و سوی شهر سالم پیش برویم.
 
این عضو شورای شهر گرگان بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک تحول سیاسی و اجتماعی بود که دستاوردهای بزرگی را برای ما به همراه داشته است.
 
ناصر گرزین گفت: شعار امسال به فرمایش مقام معظم رهبری حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است و آنچه که در بحث حماسه سیاسی مطرح می شود حضور حداکثری همه مردم در انتخابات است. شرکت و حضور چند صد نفر مردم به منظور کاندیداتوری در شورای شهر نشان دهنده علاقه مندی مردم به حضور در عرصه خدمت و خدمتگذاری است.
 
وی ادامه داد: کشور ما کشور جمهوری اسلامی بود و ما مدیون جان فشانی شهدا هستیم آنان در راه انقلاب و دفاع از کشور جان خود را فدا کردند تا ما بتوانیم در امنیت زندگی کنیم و پیشنهادم به همه کسانی که در این عرصه حضور پیدا کردند اینست که هدف تنها خدمت کردن است و باید در عرصه حضور با تلاش باشند.
 
وی افزود: کاندیداها به دور از هر نوع بداخلاقی تنها به معرفی خود و افکار و برنامه هایشان بپردازند و فضای شهر و کشور را از بداخلاقی، شایعه پراکنی و تهمت زدن ها دور کنند چراکه جایگاه پارلمان محلی برای همه بوده و هر کسی را که مردم بخواهند انتخاب می شود.
 
گرزین بیان کرد: اگر هدف شهرداری و شورای شهر را اهدای بهترین شرایط زندگی به مردم بدانیم باید این هدف در سریع ترین زمان و با ارزان ترین هزینه و بدون آسیبی برای مردم ایجاد شود.
 
وی ادامه داد: اگر به این سمت و سو می رویم باید نشاط و شادابی را برای مردم فراهم کنیم که لازمه آن داشتن شهر سالم است که دارای ویژگی های خاص خود می باشد.
 
وی گفت: وجود امنیت روانی و بهداشت محیط از جمله ویژگی های شهر سالم است که نیازمند مشارکت عمومی بوده و بر اساس توسعه پایدار و برنامه ریزی صحیح محقق می شود.
 
این عضو شورا افزود: یکی از نیازهای اساسی مردم ارائه بهترین خدمات مانند جمع آوری زباله ها، زیبا سازی محیط و انجام سریعتر حفاری های سطح شهر است و تاکنون تلاش های زیادی در این زمینه انجام شده اما هنوز در حد مطلوب و دلخواه مردم نیست. 
 
کد خبر 2052568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha