۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۲۲

گزارش خبری/

ایستگاه تائید صلاحیت و رقابت تنگاتنگ/حضور پررنگ گروه های سیاسی در ماراتن شورای شهر

ایستگاه تائید صلاحیت و رقابت تنگاتنگ/حضور پررنگ گروه های سیاسی در ماراتن شورای شهر

مشهد - خبرگزاری مهر: ایستگاه تائید صلاحیت کاندیداهای چهارمین دوره شورای شهر مشهد که در نهایت منجر به احراز صلاحیت 653 نفر شد رقابت را برای تصاحب ۲۵ کرسی پارلمان شهری مشهد تنگاتنگ و نفس گیر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ایستگاه تائید صلاحیت کاندیداها در چهارمين دوره انتخابات شوراي اسلامي شهر مشهد سرانجام با تائید صلاحیت 653 نفر به پایان رسید و در این میان 25 نفر باتوجه به نتیجه استعلام از مراجع چهارگانه و هیئت های اجرایی انتخابات شهرستان مشهد رد صلاحیت شده و از دور رقابت کنار رفتند.

طی هفته های گذشته بسیاری از افراد شاخص و چهره های سیاسی برای حضور در انتخابات شورای شهر اعلام كانديداتوري كرده و با قطعی کردن ثبت نام خویش رسما وارد گود انتخابات شدند تا موفق به تصاحب 25 كرسي پارلمان شهري مشهد شوند.

مسئولان سابق دستگاه ها بخت خود را برای راهیابی به پارلمان شهری آزمودند

مسئولان سابق دستگاه های مختلف، شخصیت های رسانه ای، اعضای پیشین و فعلی شورای شهر از جمله کسانی هستند که بخت خود را برای راهیابی به پارلمان شهری آزموده اند و بسیاری از آنان در قالب ائتلاف‌هاي چندگانه و گروه های سیاسی به رقابت با نامزد‌هاي شوراي اسلامي مشهد خواهند پرداخت.

رقابت داغ کاندیداها و گروه های مختلف سیاسی در حالی ادامه دارد که با بسته شدن پرونده تائید صلاحیت ها تا حدودی تکلیف برخی از کاندیداها مشخص شد و داوطلبین باقی مانده نیز راهی دور بعد و حضور در عرصه جدالی سرسخت و هیجان انگیز شدند.

این روزها رقابت در شهرها و کلانشهرها برای عضویت در شورای چهارم میان اصولگرایان داغ داغ است و حال قرار بر این است که 653 کاندیدای تائید صلاحیت شده در 24 خرداد در چهارمین دوره انتخابات شورای شهر که امسال بیش از دوره سوم و سال های گذشته مورد اقبال طیف های مختلف قرار گرفته به رقابتی نفس گیر بپردازند.

خیز بزرگ جبهه های گوناگون

جبهه پيروان خط امام ورهبري، جبهه بصيرت، جبهه پايداري، جبهه اصولگرايان تحول خواه و جبهه اصلاح طلبان نیز از جريانهاي فعالی هستند که در جریان انتخابات شورا ليست هاي خود را تهیه کرده و خیز بزرگی را برای حضور در شورای مشهد زده اند.

بر پایه این گزارش یکی از رویدادهای انتخاباتی طی روزهای اخیر اعلام موجودیت ائتلاف مدیران استانداری خراسان بود.

چند روز گذشته ائتلاف مدیران استانداری خراسان به صورت رسمی برای حضور در انتخابات شورای شهر اعلام موجودیت کرد.

آرایش های سیاسی

این ائتلاف در راستای استفاده از تجارب مدیران استانداری برای مدیریت مطلوب و بهینه شهر شکل گرفته و یکی از مهم‌ترین اهداف این تشکل توسعه عدالت اجتماعی در تمام مناطق شهر است.

حال باید دید در میان ائتلاف های چندگانه و آرایش های سیاسی گوناگون چه کسانی پیروز میدان انتخابات شورای شهرخواهند بود و 25 کرسی پارلمان شهری را بدست می آورند.

با آغاز سال 92 هیچ کس گمان نمی کرد که صحنه چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی همپای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری داغ و دو آتشه شود.

انتخابات شوراها در پایتخت معنوی و سایر شهرهای کشور در سال های گذشته از اقبال چندانی برخوردار نبود اما امسال با توجه به نام گذاری مقام معظم رهبری و رویداد حماسه سیاسی بسیاری از طیف ها و جریان های مختلف سیاسی از ماه های گذشته اقدام به تهیه لیست و تلاش برای حضور در پارلمان شهری کرده اند.

تحول در دومین کلانشهر مذهبی جهان

اکنون بسیاری از جناح ها و جریان های مختلف و اعضای فعلی شورای شهر مشهد اعتقاد دارند که با دستی پر در عرصه رقابت حاضر شده اند و می خواهند با حضور در شورا، چهره ی دومین کلانشهر مذهبی جهان را متحول کرده و آنگونه که شایسته این شهر است اقدام کنند.

 

برخی از داوطلبان برای رسیدگی به معضل ترافیک، تعدادی با اعتقاد به برابری میان مناطق برخوردار و نابرخوردار و عده ای به دنبال رفع مناطق حاشیه ای و بافت فرسوده پا به میدان انتخابات شورای شهر گذاشته اند و ایمان دارند که می توانند با برنامه هایی که در دست دارند پایتخت معنوی را دگرگون ساخته و مشکلات این شهر را برای همیشه حل کنند.

 

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری مشهد در این رابطه با تعداد تائید صلاحیت شدگان انتخابات شورای شهر، می گوید: پس از رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در هیئت اجرایی از میان 731 نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر در نهایت 78 نفر از گردونه رقابت داغ انتخاباتی خارج شدند.

عبدالله ارجاعی ادامه می دهد: 19 نفر از داوطلبین انصراف، 32 نقر نقص مدرک و 25 نفر نیز به طور کلی رد صلاحیت شدند که با این احتساب 78 نفر از دور خارج و میدان رقابت را به نامزدهای تائید صلاحیت شده سپردند.

رد صلاحیت 25 کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر

وی بیان می کند: رد صلاحیت 25 کاندیدای این دوره از انتخابات شورای شهر با توجه به استعلام از مراجع قانونی انجام گرفته و در این راستا این افراد از 28 اردیبهشت ماه به مدت 4 روز فرصت دارند که به هیئت نظارت شکایت و درخواست رسیدگی به دلایل عدم تائید صلاحیت خویش را اعلام کنند.

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری مشهد تصریح می کند: رسیدگی نهایی به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده چهارمین دوره انتخابات شورای شهر مشهد در هیئت نظارت استان انجام شده و پس از 10 روز نظر قطعی به فرمانداری مشهد ابلاغ می شود.

مسئول اجرایی انتخابات فرمانداری مشهد نیز با اشاره به این مطلب که یک روز مانده به پایان اعلام نتایج تایید صلاحیت نامزدهای چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی مشهد، 19کاندیدا از حضور در دور رقابت‌ها انصراف دادند، می افزاید: از میان 731 نامزد 19 کاندیدا از حضور در انتخابات شورای شهر انصراف دادند.

انصراف 19 کاندیدا

قاسم باغبان عنوان می کند: 19 کاندیدا انصراف خود را از جمع نامزدهای ثبت نامی چهارمین دوره انتخابات شورای شهر اعلام، 25 کاندیدا رد صلاحیت و 32 داوطلب نیز نقص مدرک داشته اند.

وی تاکید می کند: تمامی داوطلبان چهار روز فرصت دارند اعتراض و شکایات خود را به هیئت های نظارت بر انتخابات خراسان رضوی ارسال کننده تا رسیدگی های لازم انجام شود.

مسئول اجرایی انتخابات فرمانداری مشهد در خصوص تبلیغات داوطلبان تائید صلاحیت شده، بیان می کند: داوطلبان شوراهای شهر و روستا از 16 خردادماه جاری می‌توانند تبلیغات خود را رسماً آغاز کنند که این تبلیغات تا 24 ساعت قبل از اخذ رأی ادامه خواهد داشت.

..............................

گزارش: مرضیه صاحبی

کد خبر 2052714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha