۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۵۸

صابری مطرح کرد:

ارائه آموزشهای امدادی به جامعه تلفات ناشی از حوادث را کاهش می دهد

ارائه آموزشهای امدادی به جامعه تلفات ناشی از حوادث را کاهش می دهد

یاسوج – خبرگزاری مهر: استاندار کهگلیویه و بویراحمد آموزش امداد و نجات به خانواده ها را ضروری عنوان کرد و گفت: با آموزشهای امدادی به همه اعضای جامعه، تلفات ناشی از حوادث کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین صابری صبح یکشنبه به مناسبت هفته هلال احمر در جمع امدادگران افزود: باید با بسترسازی و آموزشهای لازم هرخانواده یک امدادگر داشته باشد.

وی بیان کرد: ارئه آموزش اولیه مهارتهای امداد و نجات به افراد واجد شرایط، جامعه را از تلفات سنگین ناشی از حوادث مصون می کند.

صابری فصل تابستان را فرصتی مناسب برای آموزش به اقشار مختلف جامعه دانست و بیان کرد: در این ایام می توان همه آموزشها اعم از آموزشهای امداد ونجات مرتبط با همه بحرانها،‌آموزش های فرهنگی،‌ مذهبی و ... را به مخاطبان ارائه داد.

صابری نجات یک فرد را‌ نجات جامعه عنوان کرد و گفت: تلاشهای امدادگران در شرایط سخت، نقش مهمی در حفظ و بقای جامعه دارد.

وی همچنین بر شفاف سازی در اطلاع رسانی به هنگام بروز حوادث تاکید کرد و اظهار داشت: هلال احمر هنگام بروز حوادث پیش بینی نشده به بیان حقایق پرداخته و از هرگونه افراط و تفریط در زمینه آمار و ارقام بپرهیزد.

استاندار مدیریت بحران را یکی از وظایف اصلی امداد گران عنوان کرد و افزود: پیش بینی نیازهای اساسی جامعه از جمله خوراک، پوشاک و سرپناه از جمله شاخص های اصلی مدریت بحران است.

وی اظهار داشت: باید امکانات مورد نیاز در انبارها برای حوادث پیش بینی نشده ذخیره سازی شود تا در روز بحران با مشکلی مواجه نشد.

در پایان این نشست از خانواده پنج تن از شهیدان معزز امدادگر استان تجلیل به عمل آمد.

 

کد خبر 2052965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha