۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۵۲

حجت الاسلام حسینی در گفتگو با مهر:

رجبیون باید از فرصتهای نورانی این ماه استفاده بهینه کنند

رجبیون باید از فرصتهای نورانی این ماه استفاده بهینه کنند

تهران - خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان تهران اظهار داشت: رجبیون باید از فرصتهای نورانی این ماه استفاده بهینه کنند و از میلاد امام محمدباقر(ع) که روز اول این ماه است تا ولادت حضرت علی(ع) و عید مبعث که در این ماه قرار دارد، بهره گیرند.

حجت الاسلام سید هاشم حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب افزود: رجب، ماه کاشت، شعبان، ماه داشت و رمضان ماه برداشت رحمت های الهی است.

وی بیان داشت: در ماه رجب، امام محمدباقر(ع) قدم به دنیا گذاشتند که بعدها به همراه امام صادق(ع) دانشگاه عالم شیعه را بنا نهادند و حق بزرگی بر گردن شیعه دارند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره ‌کل اوقاف و امور خیریه استان تهران با اشاره به اینکه فضیلتهای بسیاری در این ماه برای مؤمنان وجود دارد، ادامه داد: خوشا به سعادت کسانی که بتوانند حداکثر استفاده معنوی را از ایام ببرند و ذخیره ارزشمندی برای آخرت خود فراهم کنند.

وی عنوان داشت: اهل ماه رجب کسانی هستند که عبادت و اطاعت خود را در این ماه با ترک گناه و معصیت انجام دهند و متوجه رحمت ویژه خداوند متعال خواهند بود به ‌طوری که انگار از مادر خویش متولد شده‌ اند.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) از سه ماه رجب، شعبان و رمضان به عنوان ماه خدا، پیامبر و امت یاد کرده است و پیوستگی این سه ماه در سخن پیامبر(ص) این نکته را به خاطر می ‌آورد که گویا خداوند با اعطای رسالت، امامت و قرآن به پیامبر اکرم(ص) در ماه رجب و شعبان و رمضان والاترین الطافش را به وی ارزانی داشته است.

رجب ماه عظیمى است که خداوند اعمال نیک را در آن چند برابر مى فرماید

وی یادآور شد: رجب، ماه عظیمى است که خداوند اعمال نیک را در آن چند برابر مى فرماید و گناهان را در آن محو مى کند، پس هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، به اندازه مسیر یک سال از جهنم دور و هر کس سه روز از آن ماه را روزه بدارد، بهشت بر او واجب مى شود.

این مسئول در ادامه بیان داشت: مراسم جشنی همزمان با اولین روز ماه رجب و میلاد با سعادت حضرت امام محمد باقر(ع) در آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع) برگزار شد که دیدار با خانواده های ایثارگر، جانباز و رزمندگان دفاع مقدس همزمان با سوم خرداد روز مقاومت، برگزاری مراسم پرفیض دعای ندبه و زیارت جامعه کبیره همزمان با صبح شهادت حضرت امام علی النقی(ع) در جوار آستان مقدس امامزادگان شاخص استان تهران از دیگر برنامه های اجرا شده در این آستان مقدس امامزاده است.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری مراسم سخنرانی و دعای کمیل به مناسبت ولادت با سعادت حضرت جواد الائمه(ع)، برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری، ارسال مسابقه پیامکی به مناسبت سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین 15خرداد و سخنرانی در خصوص تبیین شخصیت حضرت امام علی(ع) به مناسبت روز ولادت حضرت علی(ع) بخش دیگری از این برنامه هاست.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: برگزاری مراسم وفات حضرت زینب کبری(س)، برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری به مناسبت شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) با مداحی ذاکرین اهل بیت(ع) بخش دیگری از این برنامه هاست.

وی افزود: برگزاری جشن عید سعید مبعث، جشنهای اعیاد شعبانیه، برپایی مراسم گلباران حرم مطهر امامزاده محمد عابد(ع) با حضور خادمین افتخاری در شب میلاد امام زمان(عج) بخش دیگری از برنامه های تدارک دیده شده در ماه رجب و شعبان است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره ‌کل اوقاف و امور خیریه استان تهران تأکید کرد: رجبیون باید از فرصتهای نورانی این ماه استفاده بهینه کنند و از میلاد امام محمدباقر(ع) که روز اول این ماه است تا ولادت حضرت علی(ع) و عید مبعث که در این ماه قرار دارد، بهره گیرند.

وی اضافه کرد: تمام مؤمنان در این ماه مبارک باید خود را آماده کنند و با انجام اعمال این ماه مبارک، قلوب خود را مملو از نور قرآن کریم کنند.

کد خبر 2052990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha