۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۴۹

پاسداشت ثبت ردیف های موسیقی ایرانی با حضور موسیقیدانان تاجیکی

پاسداشت ثبت ردیف های موسیقی ایرانی با حضور موسیقیدانان تاجیکی

سازمان میراث فرهنگی قصد دارد پیوندی برای سالروز بزرگداشت فردوسی و سالروز ثبت جهانی ردیف های موسیقی سنتی ایرانی ایجاد کرده و برای آن جشنی در استادیوم آزادی بگیرد اما در این جشن از گروه موسیقی تاجیکستان نیز دعوت کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان شدن روز 25 اردیبهشت ماه با آخرین روزهای دولت دهم و سالروز بزرگداشت فردوسی باعث شده است تا سازمان میراث فرهنگی همچون برنامه تقدیر از اعضای ستاد تسهیلات سفر که 29 فروردین ماه با حاشیه های سیاسی زیادی برگزار شد، جشن بزرگی را با حضور رئیس جمهور در استادیوم آزادی برپا کند جشنی که قرار است در آن سالروز ثبت جهانی ردیف های موسیقی سنتی ایرانی نیز گرامی داشته شود.

منتها روز 25 اردیبهشت ماه سالروز ثبت جهانی ردیف های موسیقی نیست چرا که این پرونده به همراه پرونده نوروز در مهر ماه سال  88 به عنوان میراث ناملموس در فهرست یونسکو ثبت شد با این حال سازمان میراث فرهنگی مراسم جشن آن را پس از چهار سال درحالی برگزار می کند که از گروه موسیقی تاجیکی در این برنامه دعوت کرده است.

به همین منظور مسعود علویان صدر، معاون میراث فرهنگی کشور در نامه ای به شماره12250.754 خطاب به احمدی مقدم رئیس ایستگاه هواپیمایی آسمان مشهد اعلام کرده است: با توجه به برگزاری مراسم بزرگداشت فردوسی و دعوت از گروه موسیقی ملی کشور تاجیکستان، لطفا دستور فرمایید نسبت به تهیه و ارسال چهار فقره بلیت رفت و برگشت در مسیرهای مشروح ذیل اقدام لازم صورت بپذیرد، بدیهی است کلیه هزینه ها به عهده این معاونت است. ترکیب هیات عبارت است از  فیض علی حسن اف، سلیمان حسن اف، رحمت بای مادوف و جمعه رجب اف. همچنین مسیر رفت و برگشت در روز دوشنبه مورخ 23 /2 /92 از دوشنبه به تهران و  روز 5 شنبه مورخ 26/2/92 از مشهد به دوشنبه است.

نامشخص بودن ارتباط و پیوند میان بزرگداشت فردوسی و سالروز ثبت جهانی ردیف های موسیقی، دعوت از گروههای موسیقی خارجی در کنار تاکید بر حضور رئیس جمهور و احتمال همراهی برخی از چهره های سیاسی در کنار وی آن هم در برنامه های سازمان میراث فرهنگی از جمله حاشی ههای این برنامه است.

کد خبر 2053099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha