۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۲۹

بررسی دلایل سفر اردوغان به واشنگتن

بررسی دلایل سفر اردوغان به واشنگتن

کارشناس موسسه آلمانی مارشال در آمریکا تمرکز مذاکرات "اردوغان" و "اوباما " را بر روی سوریه خواند و احتمال داد که سیاست های آمریکا در قبال سوریه دستخوش تغییر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از " تودی زمان" چاپ ترکیه، سوریه محور اصلی مذاکرات آتی "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه و "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در دیدار روز 26 اردیبهشت در کاخ سفید خواهد بود.

"امیلانو آلساندره" کارشناس موسسه آلمانی مارشال در واشنگتن در مصاحبه تودی زمان گفت: موضوع سوریه بر مذاکرات اوباما و اردوغان سایه خواهد افکند و به احتمال زیاد آمریکا تغییر سیاست هایی درباره سوریه خواهد داشت هرچند که هنوز اشاره ای به جزئیات آن نشده است.

در این گزارش آمده است هدف اصلی دو طرف سرنگونی دولت بشار اسد است اما آمریکا و ترکیه در روش برکناری اسد اختلاف نظر دارند امری که باعث فرسودگی ترکیه در دو سال گذشته شده است.

وی همچنین گفت: ترکیه مدت ها است که منتظر موضع سختری از سوی آمریکا است به همین علت است که آمریکا و ترکیه چانه زنی گسترده ای در این زمینه خواهند داشت.

همچنین "بن میر" استاد مطالعات خاورمیانه در دانشگاه نیویورک با اشاره به سفر اردوغان به آمریکا گفت: سفر اردوغان به آمریکا در زمانی مهم صورت می گیرد زمانی که این امکان وجود دارد درگیری های خاورمیانه تبدیل به یک جنگ تمام عیار منطقه ای شود.

این استاد دانشگاه گفت: دولت ترکیه از سقوط دولت بشار اسد نا امید شده است به همین دلیل به دنبال فشار به آمریکا و غرب برای مداخله نظامی در سوریه است.

 

کد خبر 2053253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha