۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۵۱

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور ارشد منتشر شد

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور ارشد منتشر شد

دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال 92 در سامانه سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرایند انتخاب رشته طی روزهای 24 تا 28 اردیبهشت به صورت اینترنتی از طریق سامانه مذکور صورت می گیرد.

با توجه به اينكه كد محل هاي انتخابي درج شده در فرم انتخاب رشته اينترنتي پس از گرفتن تأييديه به هيچ عنوان قابل تغيير و يا تعويض نيست، داوطلبان قبل از اقدام به تكميل نهايي فرم انتخاب رشته هاي تحصيلي خود، جزئيات و اطلاعات مربوط به كد رشته هاي انتخابي (محل دانشگاه، دوره، ميزان شهريه دوره هاي مختلف و ...) را باید مطالعه کنند.

آن دسته ازداوطلباني كه در آزمون تحصيلات تكميلي سال 1392 پذيرفته شوند و داراي مدرك كارشناسي غير متناسب با رشته قبولي باشند، موظف به گذراندن دروس پيش نياز (جبراني) به تشخيص گروه آموزشي مربوط بوده و هزينه دروس پيش نياز (جبراني) نيز توسط دانشجو پرداخت مي شود.

با توجه به محدوديت امكانات دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي دولتي از يك سو و لزوم توزيع عادلانه فرصت هاي موجود بين تمامي متقاضيان، پذيرش آن دسته از داوطلباني كه قبلاً با استفاده از امكانات دولتي تحصيلات خود را در رشته اي در همان مقطع گذرانده اند، مجاز نيست؛ اين قبيل داوطلبان در صورت دارا بودن ساير شرايط و ضوابط آزمون (به خصوص شرايط نظام وظيفه براي داوطلبان مرد) مي توانند براي دوره نوبت
دوم در همان مقطع داوطلب شوند و يا در صورت قبولي در دوره روزانه به شرط پرداخت شهريه دوره نوبت دوم رشته مربوط مي توانند در رشته جديد ادامه تحصيل دهند.

بر همين اساس، پذيرش آن دسته از دانش آموختگاني كه تحصيلات خود را قبلاً در دوره نوبت دوم گذرانده اند، براي رشته هاي روزانه در همان مقطع بلامانع است. 

به گزارش مهر، 97 هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده اند.

کد خبر 2053543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha